برخورد ناسا با یک سیارک با یک فضاپیما را ببینید

تست تغییر مسیر دوگانه سیارک ناسا (DART) اولین فناوری دفاع سیاره ای در نوع خود است که برای محافظت از ما در برابر یک سیارک یا دنباله دار در مسیر برخورد با زمین طراحی شده است. این ماموریت در نوامبر 2021 پرتاب شد و دیمورفوس، یک صخره فضایی کوچک به قطر 530 فوت که به دور یک سیارک بزرگتر 2560 فوتی به نام دیدیموس می چرخد، هدف قرار داد.

روز دوشنبه، ناسا با موفقیت یک فضاپیمای جعبه ای شکل 1260 پوندی را از طریق برخورد کنترل شده با دیمورفوس هدایت کرد. این فضاپیما با سرعت 14000 مایل در ساعت در حال حرکت بود که به صخره فضایی برخورد کرد و در طول نزدیک شدن و درست قبل از لحظه برخورد از طریق دوربین شناسایی دیدیموس و سیارک برای ناوبری نوری (DRACO) عکس می گرفت و آنها را به زمین می فرستاد. ) تصویرساز.

گوگل این مناسبت را با یک انیمیشن جستجو که نشان می‌دهد کاردستی به نتایج برخورد کرده و آنها را از مرکز خارج می‌کند، گرامی داشت.

به طور خلاصه: ناسا اخیراً یک نسخه واقعی از فیلم فاجعه‌آمیز علمی تخیلی آرماگدون در سال 1998 را کارگردانی کرد، البته بدون کمک مایکل بی، جری بروکهایمر و یک بازیگر پر ستاره به رهبری بروس ویلیس، بن افلک و بیلی باب تورنتون.

این تصاویر خیره کننده سطح دیمورفوس را با جزئیات نمای نزدیک نشان داد. ناسا تایید کرد که یک برخورد موفقیت آمیز در ساعت 7:14 بعد از ظهر شرقی رخ داده است.

بخونید:  Micron foresees new quarterly losses, bets on HBM3 Gen2 tech and Nvidia partnership for the future
بیل نلسون، مدیر ناسا گفت: «در هسته خود، DART یک موفقیت بی‌سابقه برای دفاع سیاره‌ای است، اما همچنین یک مأموریت وحدت با منفعت واقعی برای تمام بشریت است».



منبع

این سیارک ها هفت میلیون مایل دورتر هستند و هیچ یک تهدیدی برای زمین نیستند و آنها را به عنوان کاندیدای آزمایشی ایده آل تبدیل می کند.

امید این است که برخورد نیروی کافی برای تغییر ابیت سیارک داشته باشد، حتی اگر اندکی باشد. چنین تکنیک کاهشی می‌تواند در آینده برای هدایت یک سیارک یا دنباله‌دار محدود به زمین به منظور جلوگیری یا به حداقل رساندن برخورد به سیاره ما استفاده شود.

محققان اکنون از تلسکوپ های زمینی از سراسر جهان و در فضا برای رصد Dimorphos استفاده خواهند کرد تا تعیین کنند آیا DART می تواند مسیر خود را تغییر دهد یا خیر. این تیم انتظار دارد این برخورد مدار دیمورفوس را حدود یک درصد یا حدود 10 دقیقه کوتاه کند. به ما گفته می شود که اثربخشی اعتصاب باید در هفته های آینده خود را نشان دهد.