برنامه‌های Google در تبلت‌های اندرویدی بهبودهای چندوظیفه‌ای را دریافت می‌کنند

در متن: کاهش ویژگی های خاص گوگل در قالب اندروید 12L قویاً نشان می دهد که این شرکت آماده است فرصتی دوباره به تبلت های اندرویدی بدهد. گوگل وفادار به تعهد خود مبنی بر بهینه سازی برنامه های شخص اول بر اساس فرم فاکتور بزرگتر، اکنون بهبودهای چندوظیفه ای آینده را برای برنامه های Workspace فاش کرده است.

پست وبلاگ Google اشاره می کند که اکنون می توان محتوایی مانند متن و تصاویر را از برنامه هایی مانند Chrome یا Sheets به یک سند یا صفحه گسترده کشیده و رها کرد. کاربران همچنین می‌توانند فایل‌ها را در برنامه Drive با کشیدن و رها کردن آپلود کنند، همچنین هنگام کشیدن فایل‌های Drive به Keep، برنامه یادداشت‌برداری Google، پیوندهایی به فایل‌های Drive اضافه کنند. در همین حال، دومی اکنون به کاربران اجازه می دهد تصاویر را از یادداشت ها بکشند و آنها را در برنامه دیگری درج/آپلود کنند.

در حالی که ممکن است چنین عملکردی را در رایانه‌های رومیزی بدیهی بدانیم، Google با افزودن این ویژگی‌های به ظاهر اولیه چندوظیفه‌ای به برنامه‌های بهره‌وری خود برای دستگاه‌های اندرویدی با صفحه‌نمایش بزرگ، به شدت نشان می‌دهد که این شرکت می‌خواهد دوباره تبلت‌های اندرویدی را جدی بگیرد.

در نهایت، گوگل فاش کرد که اپلیکیشن‌های Workspace آن نیز از میان‌برهای صفحه‌کلید برای اقداماتی مانند برش، کپی، چسباندن، لغو و انجام مجدد پشتیبانی می‌کنند. برای کاربران تبلت با پیوست صفحه‌کلید، این ویژگی باید به صرفه‌جویی در زمان کمک کند و ناوبری سریع‌تر و آسان‌تر در برنامه‌های Google را انجام دهد. این به‌روزرسانی‌ها در هفته‌های آینده برای کاربران Google Workspace و حساب‌های شخصی ارسال می‌شوند.

بخونید:  مایکروسافت 38 نقص از جمله 3 آسیب‌پذیری روز صفر را با به‌روزرسانی Patch Tuesday برطرف کرد.



منبع

ترکیبی از برنامه های املاک و بهره وری با صفحه نمایش بزرگ به این معنی است که فقدان ویژگی های چندوظیفه ای منجر به هدر رفتن پتانسیل می شود. به همین دلیل است که گوگل با افزودن پشتیبانی از کشیدن و رها کردن به برنامه‌های Workspace خود، روی بهبود این تجربه در تبلت‌ها و تاشوهای Android تمرکز می‌کند.

به‌علاوه، به‌روزرسانی‌های Google Drive شامل طرح‌بندی پنجره‌ای کنار هم است که دو پنجره Drive را برای چندوظیفه بهتر باز می‌کند. با ضربه زدن روی منوی سه نقطه در کنار فایل و انتخاب گزینه «باز کردن در پنجره جدید» می‌توانید به این ویژگی دسترسی داشته باشید.