برنده غافلگیرکننده هوش مصنوعی مولد

این ابزارها می‌توانند در نهایت نسخه‌ای کاملاً کاربردی از آنچه «توسعه‌دهنده شهروند» در ذهن داشتند، یا حداقل اکثریت قریب به اتفاق آن، تولید کنند، که هدف ایجاد یک پایگاه عظیم جدید از برنامه‌های تخصصی، اما بسیار کارآمد را بسیار محتمل‌تر می‌سازد. . در این فرآیند، این می‌تواند فرصت‌های هیجان‌انگیز و نوید ابزارهای کم کد/بدون کد را برای مخاطبان گسترده‌تری باز کند.

اینجاست که تجزیه و تحلیل هوشمند و قابلیت‌های خروجی خلاقانه چیزی مانند ChatGPT وارد عمل می‌شود. به عنوان مثال، این توانایی را تصور کنید که به سادگی توصیف کنید که می‌خواهید یک برنامه، ماکرو یا برنامه افزودنی خاص انجام دهد و سپس ابزار مجهز به هوش مصنوعی را به سرعت کد/ماکروهای لازم برای زنده کردن آن توصیف را ایجاد کنید. تعداد زیادی از مردم وجود دارند که می دانند یک برنامه یا ماکرو مشخص می خواهند چه کاری انجام دهد، اما لزوما نمی دانند چگونه آن را ایجاد کنند. با این حال، خروجی یک ابزار آموزش‌دیده و مولد مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند راه درازی برای غلبه بر این چالش داشته باشد.

همچنین بخوانید: هوش مصنوعی در سال 2023 به جریان اصلی تبدیل خواهد شد

تأثیر بالقوه این بسیار زیاد است. اجازه دادن به طیف وسیعی از مغزها، چشم‌ها و گوش‌ها برای مقابله با چالش ایجاد قابلیت‌های جدید یا دیدگاه‌های جدید در یک برنامه خاص (یا حتی برنامه‌های کاملاً جدید) این وعده واقعی را می‌دهد که ابزارهای کم کد/بدون کد در نظر گرفته شده بودند. انجام دادن. به‌علاوه، به‌طور باورنکردنی به کاربران قدرت می‌دهد تا بر برنامه‌هایی که به طور منظم استفاده می‌کنند، نفوذ و کنترل بیشتری داشته باشند. این درجه ای از دموکراتیزه شدن فناوری است که حتی بسیاری از پرشورترین معتقدان به جنبش کم کد/بدون کد احتمالاً برای مدتی طولانی انتظار دیدن آن را نداشتند.

بخونید:  آیا این اولین عکس‌های یک Nvidia Titan RTX Ada با چهار اسلات، ۸۰۰ وات است؟

مایکروسافت، یک سرمایه‌گذار بزرگ اولیه در OpenAI، خالق ChatGPT و ابزار ایجاد تصویر Dall-E، به طور قابل توجهی در اعلام پشتیبانی گسترده از این سرویس تهاجمی عمل کرده است و مدیر عامل شرکت ساتیا نادلا اعلامیه‌های جسورانه‌ای را در این زمینه ارائه می‌کند. نادلا گفت که مایکروسافت ChatGPT را به طور گسترده در پلتفرم ابری Azure خود در دسترس قرار خواهد داد و قصد دارد قابلیت‌های آن را در بسیاری از محصولات مایکروسافت، از جمله آفیس و مایکروسافت 365، موتور جستجوی بینگ، و غیره ادغام کند. سایر شرکت ها، از جمله گوگل، به طور گسترده شایعه شده است که در تلاش برای ایجاد پیشنهادات رقابتی بر اساس تلاش های خود هستند.

در متن: حتی اگر قصد ندارید از روندهای صنعت فناوری برای سال جدید پیروی کنید، غیرممکن است که متوجه تمام توجه معطوف به ابزارهای مولد هوش مصنوعی مانند ChatGPT OpenAI نباشید. این ربات چت مبتنی بر ابر، کمک خلبان خلاق، شریک برنامه نویسی، و همراه دیجیتال همه جانبه آنقدر محبوب شده است که دسترسی به آن تقریبا غیرممکن است. در واقع، این شرکت اکنون در صفحه دسترسی اصلی خود، متن‌های هوشمندانه تولید شده توسط هوش مصنوعی و سایر محتوای خنده‌دار را برای خدمات خود دارد تا ضربه ناامیدکننده‌ای را که نمی‌توان آن را امتحان کرد، کاهش داد.

با این حال، همانطور که من از طریق فرصت ها فکر می کنم، به نظر می رسد که ابزارهای کم کد/بدون کد می توانند برای هوش مصنوعی مولد مناسب باشند. حقیقت آشکار این است که علیرغم تلاش‌های بسیاری که شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و بسیاری دیگر برای ساده‌سازی برنامه‌ها و برنامه‌های کاربردی متمرکز بر کد/بدون کد و برنامه‌های افزودنی برنامه‌های خود انجام داده‌اند، هنوز درک و استفاده از آن‌ها توسط همه به جز پیشرفته‌ترین کاربران سخت است. برای دستیابی و جلب توجه خدمه «توسعه دهندگان شهروندی» که بسیاری از شرکت ها معتقدند مایلند/ قادر به استفاده از این نوع ابزارها هستند، باید استفاده از آنها را بسیار ساده تر کرد.

بخونید:  متا با تسویه حساب ۷۲۵ میلیون دلاری در دعوای گروهی کمبریج آنالیتیکا موافقت کرد
البته، صحبت در مورد پتانسیل یک فناوری معین و سپس مشاهده واقعیت نحوه اجرای آن، اغلب دو چیز بسیار متفاوت هستند. با این حال، به نظر می رسد که هوش مصنوعی مولد می تواند فناوری پیشرفتی باشد که در نهایت وعده جذاب ابزارهای کم کد/بدون کد و توسعه دهندگان شهروند را زنده می کند.



منبع

حرکت مهمی از سوی شرکت‌های فناوری بزرگ برای بهره‌گیری (یا واکنش به) درجه‌ی باورنکردنی علاقه‌ای که خدمات پایه‌ای مبتنی بر مدل زبان‌های بزرگ برانگیخته است، نه تنها در صنعت فناوری، بلکه عموم مردم نیز وجود دارد.

یکی از حوزه‌هایی که در بیشتر این بحث‌ها به طور خاص ذکر نشده است، ابزارهای کم کد/بدون کد، مانند Power line مایکروسافت، Zoho، Salesforce، Oracle و دیگران است. این برنامه‌ها به غیر برنامه‌نویسان اجازه می‌دهند تا برنامه‌های کاربردی، برنامه‌های افزودنی، ماکروهای پیچیده و موارد دیگر را ایجاد کنند. با این حال، در پایان، من فکر می‌کنم دقیقاً ابزارهایی مانند این هستند که می‌توانند بزرگترین ذینفع ابزارهایی مانند ChatGPT باشند.

ادغام آموزش مبتنی بر کد همچنین باعث شده است که بسیاری از برنامه نویسان این ابزار را به عنوان وسیله ای برای تولید کد برای برنامه هایی که روی آنها کار می کنند به شیوه ای سریعتر و کارآمدتر امتحان کنند. نتایج اولیه نشان می‌دهد که ابزارهای مولد هوش مصنوعی در این زمینه کاملاً آماده نیستند، زیرا بسیاری از برنامه‌نویسان حرفه‌ای از خطاها و/یا ناکارآمدی کدهایی که ChatGPT ایجاد کرده شکایت دارند.

بخونید:  قرارداد مایکروسافت آفیس برای مجوز مادام العمر به 29 دلار کاهش یافته است

بخشی از اعتقاد و اشتیاق من به این توسعه از ویژگی کمتر شناخته شده ChatGPT ناشی می شود. آخرین نسخه بر اساس نسخه 3.5 مدل زبان بزرگ GPT است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جدید این نسخه جدید این است که نه تنها با محتوای متنی که از خزنده‌های عنکبوت وب مبتنی بر اینترنت جمع‌آوری شده‌است، بلکه از کدهای برنامه‌نویسی نیز ساخته شده است. در واقع، برخی معتقدند که خروجی قابل توجه «واقع بینانه» ChatGPT به دلیل ادغام نمونه‌های کد و منطق پشت آن‌ها در جدیدترین مدل آن است. ایده این است که ساختار منطقی که مدل از آموزش کد نرم‌افزاری «یاد گرفته» به آن کمک کرده است تا نقاط قانع‌کننده‌تری ایجاد کند و واکنش‌های دقیق‌تری نسبت به پرسش‌های مختلف ایجاد کند.

هدف از این برنامه ها این است که به غیر برنامه نویسان اجازه دهند برنامه های خود را ایجاد کنند