بریتانیا از ساعت‌های هوشمند و تشخیص چهره برای نظارت بر مهاجران محکوم به جنایت استفاده خواهد کرد.

منصفانه است که بگوییم اخبار مربوط به این فناوری نظارتی اگر از چین می آمد کمتر تعجب آور بود. تلاش‌های نظارتی کشور شامل همه چیز از پیش‌بینی جنایات آینده به سبک گزارش اقلیت گرفته تا فناوری تشخیص احساسات و راه رفتن است. کلاه ایمنی اخیر نیز وجود داشت – پورنوگرافی از سال 1949 در کشور غیرقانونی است.

شرکت فناوری بریتانیایی Buddi Limited «دستگاه‌های غیرمجاز» را برای نظارت بر «همگروه‌های خاص» که بخشی از خدمات ردیابی ماهواره‌ای وزارت خانه است، ایجاد خواهد کرد.

یک سیب زمینی داغ: ساعت‌های هوشمند در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی کرده‌اند. در بریتانیا، به زودی از آنها به عنوان راهی برای ردیابی مهاجرانی که از طریق استفاده از اسکن چهره و فناوری تشخیص چهره محکوم شده اند، استفاده خواهند شد.

این سیستم به گونه‌ای کار می‌کند که کاربر را ملزم می‌کند تا پنج بار در روز از خود روی ساعت هوشمند عکس بگیرد. تصاویر با تصاویر بیومتریک صورت که در سیستم‌های Home Office نگهداری می‌شوند بررسی می‌شوند—هر تأیید ناموفق نیاز به بررسی دستی دارد.

این طرح به وزارت کشور این امکان را می دهد که فردی را “24/7” ردیابی کند. اطلاعات مکان ثبت خواهد شد و نام ها، تاریخ تولد، ملیت و عکس ها به مدت شش سال ذخیره خواهند شد. همچنین انتظار می‌رود افرادی که از این ساعت استفاده می‌کنند، مشمول مقررات منع آمد و شد و قوانین منطقه محروم شوند.

سرمست: GaudiLab



منبع

طرح وزارت کشور شامل “نظارت روزانه بر افراد تحت کنترل مهاجرت” خواهد بود و از آنها ملزم می شود که از برچسب مچ پا یا ساعت هوشمند استفاده کنند که باید همیشه استفاده شود.

بخونید:  هدفون های بی سیم سال دوم Nothing در 4 نوامبر با قیمت 99 دلار عرضه می شود
وب‌سایت Buddi نشان می‌دهد که پوشیدنی‌های مچ دست و دستگاه‌های گیره‌ای ایجاد می‌کند که به افراد آسیب‌پذیر اجازه می‌دهد در مواقع اضطراری به دیگران هشدار دهند. مچ بندها همچنین دارای تشخیص سقوط و مکان یاب به سبک اپل واچ هستند که کاربران را ردیابی می کنند.

این ساعت‌ها به مجرمان تبعه خارجی که به دلیل یک جرم جنایی محکوم شده‌اند، به جای گروه‌های خاص، مانند پناهجویان، داده می‌شود.

گاردین گزارش می‌دهد که طرح‌های وزارت کشور بریتانیا و وزارت دادگستری شامل ساعت‌های هوشمند نصب‌شده با نرم‌افزار تشخیص چهره است که چهره مهاجران دارای سوابق کیفری را تا پنج بار در روز اسکن می‌کند. این طرح قرار است از پاییز امسال با هزینه 6 میلیون دلار (7.25 میلیون دلار) اجرایی شود، اگرچه مشخص نیست که چه تعداد ساعت تولید خواهد شد و قیمت ساخت جداگانه برای هر واحد مشخص نیست.

این طرح بحث و جدل های زیادی را در مورد نظارت مداوم و استفاده از تشخیص چهره ایجاد کرده است، که سابقه ای کمتر از بی نقص بودن دارد.