بریتانیا با رقابت ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای تامین تامین نیمه هادی حیاتی عقب مانده است

بطور غیر منتظره، تقریباً 25 کارخانه تولید در سراسر بریتانیا وجود دارد. با این حال، اکثر تجهیزات موجود در این تاسیسات فقط برای “گره های قدیمی” بزرگتر از 180 نانومتر، تامین محصولات برای کاربردهای تخصصی و موارد استفاده مناسب است و “طیف کامل ظرفیت تولید” در این سایت ها را منعکس نمی کند.

در متن: به نظر می‌رسد که بریتانیا عقب مانده است زیرا کشورها برای تامین امنیت زنجیره‌های تامین نیمه‌هادی‌های حیاتی به دلیل نگرانی‌ها از بدتر شدن روابط با چین رقابت می‌کنند. فقدان تجربه و سیاست گذاری یکپارچه در وایت هال، همراه با نوسانات شدید سیاسی در داونینگ استریت، مانع از تلاش های بریتانیا برای توسعه استراتژی جامع خود شده است.

اتحادیه اروپا بیش از 43 میلیارد یورو و ایالات متحده 52 میلیارد دلار در عملیات ریزتراشه‌های خود سرمایه‌گذاری کرده است و قصد دارد تا سال 2030 سهم خود را از صنعت نیمه‌رسانا در جهان دو برابر کند و به 20 درصد برساند. مانند تایوان، زیرا بریتانیا تنها 0.5 درصد از فروش جهانی نیمه هادی ها را تشکیل می دهد. این بدان معنا نیست که بریتانیا فاقد تخصص در زمینه هایی مانند طراحی تراشه است، با این حال، یک زنجیره تامین کامل وجود ندارد.

دولت بریتانیا در دو سال گذشته در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده مبنی بر اینکه چین می‌تواند امنیت جهان را با حمله به تایوان بی‌ثبات کند، طرحی را برای تنوع بخشیدن به زنجیره‌های تامین قطعات ضروری و افزایش تولید داخلی آماده کرده است. همچنین، متحدان متعدد دولت بریتانیا میلیاردها دلار در تولید داخلی سرمایه گذاری می کنند.

بخونید:  Tencent و Alibaba امسال بیش از هر شرکت دیگری در جهان ارزش خود را از دست داده اند

جالب است بدانید که یک صنعت 500 میلیارد دلاری توسط تراشه های سیلیکونی میکروسکوپی هدایت می شود و انتظار می رود تا سال 2030 گسترش یابد. علاوه بر این، کلید تبدیل شدن به یک نیروگاه بی نظیر در اختیار هر کسی است که زنجیره تامین را کنترل می کند. چین به دنبال فناوری مورد نیاز برای تولید نیمه هادی ها است. در نتیجه، ایالات متحده، یک تامین کننده مهم فناوری، در حال قطع ارتباط با پکن است. اگرچه آسیای شرقی در نهایت به یک قطب تولید تبدیل شد، ایالات متحده جایی بود که برای اولین بار نیمه هادی ها در آن توسعه یافتند.



منبع اتکای جهانی به تایوان و چین برای تراشه‌های پیشرفته و ساخت – همه چیز از آیفون گرفته تا سلاح‌های پیشرفته – با شیوع کووید-19 آشکار شد.