بعد از اینکه انویدیا اخطار درآمد را صادر کرد، جنسن هوانگ، مدیر عامل شرکت، از افزایش حقوق به جای اخراج صحبت می کند.

این اولین باری نیست که هوانگ می‌گوید در زمانی که مردم انتظار داشتند شغل خود را از دست بدهند، به جای اخراج، افزایش حقوق اعمال خواهد شد. او همین کار را در اوج بحران کووید-19 در سال 2020 انجام داد.

او نوشت: “پس این برای ما چه معنایی دارد؟ آیا ما تعدیل کار داریم؟ نه. در عوض، ما برای مراقبت از خانواده های شما افزایش حقوق داده ایم، زیرا همه شما با تورم سرسام آور مواجه هستید.”

انویدیا در نتایج اولیه مالی خود فاش کرد که سه ماهه منتهی به 31 ژوئیه انتظارات را با اختلاف زیادی از دست داده است. دستورالعمل قبلی درآمد سه ماهه دوم سال مالی 23 را 8.10 میلیارد دلار نشان می داد، اما این میزان با کاهش 21 درصدی به 6.70 میلیارد دلار کاهش یافته است که نشان دهنده کاهش 19 درصدی نسبت به سه ماهه است. درآمد بازی‌ها به شدت آسیب دید و 33.33 درصد در سال از 3.06 میلیارد دلار به 2.04 میلیارد دلار کاهش یافت.

ثروت انویدیا در تضاد با AMD بود. درآمد رقیب قرمز آن در سه ماهه گذشته به 6.6 میلیارد دلار رسید که 70 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت.



منبع

هشدار درآمد اولیه خبر خوبی برای Nvidia یا کارگران آن نیست. کارکنان احتمالاً نگران این هستند که کارفرمای خود رابین هود یا فیس بوک انجام دهد و اعداد را کاهش دهد. با این حال، طبق گزارشی از Insider، مدیر عامل شرکت هوانگ در ایمیلی که نتایج Q2 را نشان می دهد، این ترس ها را کاهش داده است.

بخونید:  صحبت های «پدر تلفن همراه» از اعتیاد به موبایل، امید به آینده

هوانگ این هشدار را اضافه کرد که اخراج های آینده چیزی است که نمی توان آن را رد کرد. مدیرعامل همچنین درباره ساختن انویدیا «سریع‌تر، لاغرتر و چابک‌تر» صحبت کرد.

او نوشت: “ما همکاری افراطی را به کار خواهیم بست، که نشانه ای از فرهنگ ماست، و هر فرصتی را برای استفاده مجدد و استفاده مجدد پیدا می کنیم. ما تمام زمان، فرآیند و مواد تلف شده را پیدا کرده و حذف خواهیم کرد.”

انویدیا کاهش تقاضا و موجودی بیش از حد را عامل سه ماهه ضعیف خود دانست. از قضا، پس از یک دوره طولانی تقاضای انبوه و در دسترس نبودن اندک است. البته خبر خوب برای گیمرها این است که قیمت کارت ها همچنان در حال کاهش است زیرا انویدیا به دنبال پاکسازی سهام قبل از عرضه سری RTX 4000 است.

مشخص نیست که هوانگ در مورد افزایش جدید حقوق برای همه کارکنان صحبت می کند یا اینکه به افزایش حقوق قبلی اشاره می کند. با توجه به استفاده او از زمان گذشته، احتمالاً دومی است.

در متن: انویدیا دیروز فاش کرد که حتی تیم قدرتمند سبز نیز از شرایط اقتصادی فعلی در امان نیست – برخلاف رقیب AMD که با داشتن یک سه ماهه عالی روند صنعت را کاهش داد. گزارش‌های مالی ناامیدکننده اغلب منجر به شروع فرآیند ساده‌سازی شرکت‌ها می‌شود (یعنی اخراج کارکنان)، اما مدیرعامل جنسن هوانگ به کارمندان اطمینان داده است که حداقل در کوتاه‌مدت این اتفاق نخواهد افتاد. در واقع، به کارکنان این غول فناوری برای کمک به مقابله با تورم فزاینده، افزایش حقوق داده شده است.

بخونید:  Core i3 نسل دهم اینتل به قیمت پایین 68 دلاری رسیده است