Piepiora گفت: “هر یک از این نسخه های بتا از نظر درک ما از ظرفیت فنی خود و آنچه که باید انجام دهیم تا به طور کلی یک تجربه پرتاب روان تر را انجام دهیم، تحول آفرین بوده است.”
ما حدود 30 دقیقه به سرور اسلم پیوستیم تا ببینیم سوار شدن چقدر سخت است و مسلماً مشکلی نداشتیم. با این حال، آیا سهولت ما در راهاندازی به دلیل داشتن سرورهای کافی برای روز راهاندازی Blizzard بود یا به دلیل اینکه «آنجا بودهایم، این کار را انجام دادهایم» بارگذاریها کم بود؟
بدون شک ادعایی بلندپروازانه است. بلیزارد سابقه درخشانی در راه اندازی بازی های آنلاین بدون مشکل ندارد. Diablo III با سرورهایی که بازیکنان را با “خطای 37” رد می کردند، زمان سختی داشت. Diablo II Resurrected مشکلات مشابهی داشت و اگر ابتدا خراب نمی شد، صف به طرز آزاردهنده ای طولانی بود. Overwatch 2 به دلیل “حملات DDoS” فرضی مسدود شد، اما این کمترین مشکل روز راه اندازی آن بود. حتی Diablo Immortal که فقط برای موبایل استفاده میشود، در هنگام راهاندازی دچار اضافه بار شدید سرور شد.
آخرین اما نه کم اهمیت ترین “Server Slam” آخر هفته گذشته بود. ما حدس می زنیم که این رویداد اصلا مورد انتقاد قرار نگرفت. PCGamesN اشاره کرد که بیش از یک میلیون بازیکن تا پایان بتای دوم، لوازم آرایشی رایگان سگ گرگ خود را درخواست کردند. علاوه بر امتحان کردن یک کلاس دیگر، قرعه کشی زیادی وجود نداشت که بازیکنان را وادار به پیوستن به سرور اسلم کند.
علاوه بر این، ما متقاعد نیستیم که هر مقدار آزمایش بتا بلیزارد را برای روز راه اندازی مورد انتظارترین بازی خود تا به امروز آماده کند. اولین نسخه بتا، در حالی که عمومی بود، برای همه به جز کسانی که پیشسفارش داشتند بسته بود. دومی برای همه باز بود و باید بالاترین بار اوج خود را به آنها می داد، اما برابر کردن آن بار با روز افتتاحیه احمقانه است. بسیاری از بازیکنان به دلیل ترس از اسپویل در بتا شرکت نکردند.
اعتماد بلیزارد به اینکه میتواند اضافه بار روز اول را از بین ببرد، قابل ستایش است، و اگر بتواند، باید به عنوان یک نمونه عالی از نحوه انجام این کار باشد. با این حال، زمانی که آن را در 6 ژوئن ببینیم، آن را باور خواهیم کرد.