به لطف علم مدرن و دیدگاه یک هنرمند، گیاهان اکنون می توانند شمشیر به دست بگیرند

اگر گیاهی بتواند شمشیر به دست بگیرد چه؟ یک هنرمند/مخترع به نام دیوید بوون از این موضوع شگفت زده شد، بنابراین آخرین اینستالیشن هنری خود را با نام “Plant Machete” خلق کرد. این قطعه از یک فیلودندرون، یک بازوی روباتیک صنعتی، یک قمه و یک میکروکنترلر تشکیل شده است.





منبع

Plant Machete اولین چیدمان هنری نیست که بوون خلق کرده است که طبیعت را با فناوری ترکیب می کند. در واقع، تقریباً تمام هنر بوون آمیزه ای از فناوری و طبیعت است. بوون در قطعه‌ای به نام «پهپاد گیاهی» از همان تکنیک Plant Machete استفاده کرد تا به یک گیاه زنده اجازه هدایت پهپاد را بدهد.

ساخت ربات کامل: ما شاهد استفاده از ربات‌ها به روش‌های مختلف بوده‌ایم. کافی است کانال یوتیوب Boston Dynamics را مرور کنید، و خواهید دید که چندین روش از رباتیک برای انجام کارهای مختلف، از جمله رقصیدن، استفاده کرده است. با این حال، هر کاری که انجام می دهید، اجازه ندهید دیوید بوون به BD نزدیک شود. ممکن است وضعیت وحشتناکی در دستانمان باشد.

ساخت و بهره برداری آن نسبتاً ساده است. الکترودهای متصل به برگ های گیاه سیگنال های بیوالکتریک را دریافت کرده و به ریزپردازنده می فرستند. نرم‌افزار سفارشی سیگنال‌های مقاومت نوسان را در زمان واقعی می‌خواند و تکانه‌ها را به مفاصل بازوی روباتیک نقشه می‌کشد تا آنها را حرکت دهد.

نتیجه گیاهی است که می تواند مانند یک دانش آموز پا کوا، تکه تکه کند، جدا کند و ضربه بزند. برخی از حرکات به وضوح تصادفی هستند، اما بسیاری از آنها بسیار شبیه به حرکاتی هستند که در فرم های Pa Kua Jian (بالا) مشاهده می کنید. این بدان معنا نیست که گیاه حساس است و به طور غریزی هنرهای رزمی را می داند. می‌توان شباهت‌ها را به تصادفی محض نسبت داد، یا شاید پیکربندی مفاصل مکانیکی به طور طبیعی تمایل به ایجاد حرکات سیال شبیه شمشیر مانند دارد. در هر صورت، این یک اثر هنری جذاب و ترکیبی منحصر به فرد از بیوفیدبک طبیعی و روباتیک است.

بخونید:  مریخ نورد کنجکاوی آخرین پچ نرم افزاری بین سیاره ای خود را دریافت می کند

با این حال، همه کارهای او مربوط به گیاهان نیست. او دوست دارد با مگس خانگی هم کار کند. یک اختراع به 100 مگس اجازه داد تا یک مسیریاب پنج محوره را برای تراشیدن یک بلوک فوم کنترل کنند. دیگری از مجموعه ای از مگس ها برای ارسال توییت در حساب توییتر خود @flycolony استفاده کرد. اون کار تولید شده بیش از 90000 توییت بین مارس 2012 تا سپتامبر 2014.

صفحه وب بوون به عنوان نمونه کارهای او برای کسانی که علاقه مند به دیدن بیشتر هستند عمل می کند.