به نظر می رسد اپل از هدست واقعیت ترکیبی خود در ماه ژوئن امسال در WWDC رونمایی کند

چیزی که باید منتظرش بود: ما مدت زیادی منتظر بودیم تا اپل از هدست واقعیت ترکیبی خود رونمایی کند، اما کوپرتینو سرانجام می‌تواند این دستگاه را در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان امسال (WWDC) که معمولاً در ابتدای ژوئن برگزار می‌شود، پیش از عرضه آن قبل از پایان معرفی کند. سال 2023.

این اولین باری نیست که هدست به تاخیر افتاده است. اپل امیدوار بود که آن را در ژوئن سال گذشته، احتمالاً در WWDC 2022 معرفی کند، اما این به ژانویه 2023، سپس آوریل و اکنون ژوئن منتقل شد.

همه اینها بسیار چشمگیر و کمی علمی تخیلی به نظر می رسد، اما چنین فناوری ارزانی ندارد. گورمن می گوید اپل 3000 دلار برای این هدست هزینه خواهد کرد.

Gurman می نویسد که Dan Riccio، رئیس سخت افزار سابق اپل که اکنون به نظارت بر پروژه واقعیت مختلط کمک می کند، در هفته های اخیر به طور فزاینده ای درگیر شده است زیرا اپل عجله دارد تا مشکلات مختلف را قبل از معرفی و عرضه هدست برطرف کند.

فروش هدست های واقعیت مجازی در سال 2022 نسبت به سال گذشته 12 درصد کاهش یافت، اما شرکت ها همچنان منابع خود را به این بخش می ریزند. HTC ماه گذشته از هدست 1100 دلاری Vive XR Elite VR/AR رونمایی کرد و Meta Quest 3 قرار است در اواخر سال 2023 با قیمتی بین 300 تا 500 دلار عرضه شود.



منبع مارک گورمن از بلومبرگ می نویسد که اپل در ابتدا قصد داشت تا در ماه آوریل امسال از ورود خود در عرصه هدست های واقعیت ترکیبی رونمایی کند، اما اکنون به رویداد WWDC ژوئن منتقل شده است. به گفته افراد ناشناس آشنا با این موضوع، اپل قبل از عرضه به زمان بیشتری برای رسیدگی به مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری نیاز داشت.

بخونید:  شرکت کنندگان Pwn2Own 2023 با استفاده از 27 نقص روز صفر در سه روز بیش از 1 میلیون دلار برنده شدند.

ظاهراً این هدست با سیستم عامل جدیدی عرضه می شود که به صورت داخلی xrOS نامیده می شود. این یک نمای سه بعدی از رابط آیفون دارد و با نسخه های ارتقا یافته برنامه های کلاسیک مانند سافاری، تلویزیون، پیام ها و ایمیل ارائه می شود. کاربران می‌توانند برای انتخاب برنامه‌ها به آن‌ها نگاه کنند و برای راه‌اندازی برنامه‌ها، انگشتان خود را فشار دهند.

گفته می‌شود که محصول اپل Reality Pro نامیده می‌شود و ویژگی‌های سطح بالایی مانند تراشه M2، نمایشگر دوگانه 4K، مجموعه‌ای از دوربین‌ها برای واقعیت افزوده و ردیابی دستی پیشرفته را ارائه می‌دهد. همچنین می‌تواند آواتارهای تمام بدن شخصی را که کاربر از طریق FaceTime با او صحبت می‌کند ایجاد کند و دارای یک شماره‌گیر فیزیکی برای جابه‌جایی بین مشاهده VR و دنیای واقعی است.