به گفته این شرکت، تحلیلگرانی که ایلان ماسک برای شمارش ربات‌های توییتر استخدام کرده بود، کمتر از آنچه او انتظار داشت، پیدا کردند

ثروتمندترین مرد جهان مدت‌ها مدعی شده است که قرارداد توییتر را رها کرده است زیرا در مورد تعداد حساب‌های جعلی/ربات‌ها دروغ گفته است. توییتر می گوید حدود 5 درصد است. ماسک ادعا می کند که می تواند بالاتر از 20٪ باشد.

در 13 مه، ماسک در توییتی اعلام کرد که معامله توییتر در حالی که او ادعای 5 درصدی توییتر را بررسی می کند، متوقف شده است. یک ماه بعد، ماسک گفت که خرید بر سر این موضوع در “خطر جدی” قرار دارد. او دو شرکت تحلیلی را برای بررسی آن استخدام کرد: سیابرا، که تعداد تقلبی/ربات‌ها را 11 درصد تخمین زد، و CounterAction، که گفت اکانت‌های ربات 5.3 درصد از کل کاربران را تشکیل می‌دهند. ماسک چند روز بعد این قرارداد را رها کرد.

این وکیل همچنین ادعا می‌کند که تیم حقوقی ماسک عمداً این یافته‌ها را پنهان کرده است. نمایندگان توییتر از زمان شروع شکایت سعی در مشاهده این اطلاعات داشتند، اما این اطلاعات تنها روز گذشته (سه شنبه) در دسترس قرار گرفت.

این وکیل دادگستری گفت: «اگر تحلیل‌هایی وجود داشته باشد که واقعاً آنچه را که آقای ماسک به توییتر گفته و به جهان گفته است، ثابت کند، مطمئناً در این مورد کشف نشده است.

آزمایش پنج روزه توییتر/ماسک در 17 اکتبر آغاز می‌شود. این شرکت می‌خواهد خرید با قیمت اصلی 44 میلیارد دلار تکمیل شود، در حالی که ماسک می‌خواهد بدون پرداخت هزینه 1 میلیارد دلاری پایان کار را ترک کند. اوایل این هفته شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه ممکن است پس از لغو جلسه سپرده گذاری با حضور ماسک و مدیر عامل توییتر پاراگ آگراوال، توافقی حاصل شود، اما قرار است امروز سپرده گذاری جدیدی انجام شود.

بخونید:  مشخصات USB4 2.0 و لوگوهای جدید منتشر شد که پهنای باند 80 گیگابایت در ثانیه را ارائه می دهد



منبع

یک وکیل توییتر (از طریق Insider) گفت که یافته‌ها “بسیار مطابق با ادعاهای توییتر است” و افزود: “هیچ یک از این تحلیل‌ها از راه دور از آنچه آقای ماسک به طرفین توییتر گفت و در نامه پایان کار خود به جهان گفته بود حمایت نمی‌کند. 8 جولای.”

چه اتفاقی افتاده؟ آخرین بحث در مبارزه توییتر و ایلان ماسک باعث شد که این شرکت رسانه های اجتماعی ادعا کند که دو شرکت تحلیلی که ماسک برای شمارش ربات ها در این پلتفرم استخدام کرده بود، کمتر از آنچه او انتظار داشت، پیدا کردند. وکلای توییتر همچنین می‌گویند که تیم حقوقی مدیرعامل تا همین اواخر این داده‌ها را مخفی می‌کرد.

رقم 5.3 درصدی CounterAction با اعداد توییتر مطابقت دارد. و در حالی که 11 درصد سیابرا کمتر از اعتقاد ماسک است که بیش از یک پنجم حساب‌های توییتر جعلی هستند، اما همچنان بیش از دو برابر ادعای شرکت است.