مصاحبه اخیر HardwareLUXX با تام پترسن، عضو اینتل، نحوه استفاده اینتل از اطلاعات جمع آوری شده را برای تجدید رویکرد خود در توسعه فناوری گرافیک نشان داد. معماری اصلی Xe بر چهار ریزمعماری متمایز متمرکز بود که منجر به تاخیر در تحویل، لغو و انتشار نرمافزار کمتر از ستارهای شد. رویکرد معماری جدید Xe2 اینتل به دنبال محدود کردن این تمرکز و تقویت مجدد پیشنهادات شرکت در راه حل های کم مصرف، توان بالا و مرکز داده است.
به گفته پترسن، معماری «Battlemage» Xe2 اینتل به دو ریزمعماری، گرافیک های کم توان Xe (Xe-LPG) و Xe-HPG تقسیم می شود. هدف از این اقدام کمک به اینتل برای مدیریت بهتر مالکیت معنوی (IP) و تمرکز بر ارائه راهحلهای واقعی، قابل استفاده و مقیاسپذیر با استفاده از IP قابل استفاده مجدد در بخشها و در عین حال کاهش تعداد کلی انواع GPU تولید شده است.
محدود کردن تعداد انواع مورد نیاز برای پشتیبانی از راه حل های یکپارچه، دسکتاپ و مرکز داده به اینتل اجازه می دهد تا از راه حل ها و کارایی سخت افزاری و نرم افزاری بهتری در همه بخش ها استفاده کند. برای مثال، توسعه درایور و نرمافزار را میتوان بهجای نیاز به راهحلهای کاملاً متفاوت برای هر نوع سختافزار، طراحی کرد و بهعنوان پایهای برای همه کلاسهای GPU عمل کرد.
تغییر جهت در زمان خوبی برای تیم آبی رخ می دهد. درایورها و نرمافزارهای ARC A750 و A770 که هر دوی آنها در انتشار اولیه مورد نظر باقی ماندهاند، به طور چشمگیری بهبود یافتهاند. در واقع آنقدر زیاد است که پردازندههای گرافیکی تازه کار اینتل در فهرستهای متعددی از پردازندههای گرافیکی متوسط و با ارزش قرار گرفتهاند که قیمت به عملکرد عالی را ارائه میکنند. جدیدترین مشکلات در عملکرد، ثبات و سفارشی سازی به به روز رسانی اخیر درایور 4091 و همچنین رابط کاربری جدید و بهبود یافته ARC Control اینتل نسبت داده شده است.