تسلا می نویسد که این شرکت سال گذشته با حذف رادار از مدل 3 و مدل Y، انتقال به تسلا ویژن را آغاز کرد و مدل S و مدل X در سال 2022 دنبال شدند. غول EV ادعا می کند که در مقایسه با وسایل نقلیه مجهز به رادار، مدل 3 و مدل خودروهای Y با تسلا ویژن رتبه بندی ایمنی فعال خود را در ایالات متحده و اروپا حفظ کرده یا بهبود بخشیده اند. آنها همچنین در مداخله ترمز اضطراری خودکار عابر پیاده (AEB) عملکرد بهتری دارند.
تسلا میگوید که این انتقال بر رتبهبندی ایمنی تصادف تأثیری ندارد. با این حال، اشاره میکند که خودروهایی که به این سنسورها مجهز نیستند با برخی ویژگیها به طور موقت محدود یا غیرفعال ارائه میشوند: کمک پارک، پارک خودکار، احضار و احضار هوشمند. هنگامی که سیستمهای مبتنی بر دوربین مانند وسایل نقلیه فعلی عملکرد خوبی داشته باشند، این موارد بهطور کامل از طریق بهروزرسانیهای نرمافزار هوایی بازیابی میشوند. حذف رادار در سال گذشته همچنین منجر به محدود شدن برخی ویژگیها شد، از جمله سرعت Autosteer تسلا ویژن به 75 مایل در ساعت محدود شد، اما از آن زمان به بعد بازیابی شدهاند.
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا میگوید تغییر به سمت سیستم فقط دوربین، به جای ترکیبی از LIDAR، رادار و دوربینهای مورد استفاده در سیستمهای کمک راننده سایر سازندگان، به این دلیل است که جادهها برای انسانهایی طراحی شدهاند که فقط با استفاده از دید خود حرکت میکنند. خودروها باید بتوانند تنها با استفاده از دوربین رانندگی کنند.