تصمیم اکتیویژن برای خروج از چین ناشی از نظری بود که در ترجمه گم شده بود

مشخص نیست که آیا مدیران اجرایی درباره این سوء تفاهم صحبت کرده اند یا خیر، اما به نظر نمی رسد. NYT خاطرنشان می کند که اکتیویژن علاقه مند به ورود مجدد به بازار چین است اما به دنبال مشارکت با سایر شرکت ها است. هر دو Tencent و ByteDance، شرکت مادر TikTok، قبلاً برای همکاری ابراز علاقه کرده بودند. Activision همچنین در حال بررسی مشارکت با شرکت های مخابراتی مانند China Mobile است.



منبع

بر اساس این سند، مذاکرات تمدید قرارداد از طریق Zoom با حضور مترجمان برای کمک به بحث انجام شد. به دلیل تغییرات متعدد در مقررات بازی‌های چینی، از جمله قوانینی که تعداد دفعات و زمان بازی خردسالان را محدود می‌کند، شرایط جدیدی لازم بود.

Kotick تا حدودی پذیرای این ایده بود، اما از ترس اینکه قرارداد مجوز به مذاکرات مایکروسافت با قانونگذاران بر سر خرید آن آسیب برساند، ملاحظاتی داشت. او این نگرانی‌ها را به دینگ ابراز کرد، او از طریق مترجم گفت که Netease می‌تواند مقامات چینی را تحت تأثیر قرار دهد تا از ادغام مایکروسافت جلوگیری یا اجازه دهند. اکتیویژن این پیشنهاد را به عنوان یک تهدید تلقی کرد که در صورت عدم ورود به یک توافقنامه مجوز، با رگولاتورهای چین مواجه خواهد شد.

با این حال، منابع NYT می گویند که مدیران NetEase اکتیویژن را تهدید نکرده اند، بلکه سعی کرده اند مصالحه کنند. منظور دینگ از سخنان خود به عنوان هشداری بود که مایکروسافت با موانع نظارتی مشابهی روبرو خواهد شد بعد از در صورت عدم انتقال به قرارداد مجوز، اکتیویژن را خریداری کرد. با بارگذاری عناوین تحت مجوز Netease، اکتیویژن می‌تواند از تمام تشریفات اداری مربوط به توزیع بازی‌ها در چین صرفنظر کند.

بخونید:  اپل macOS Ventura و iPadOS 16 را در 24 اکتبر عرضه می کند

در طول این گفتگوها، ویلیام دینگ، مدیرعامل نتیس، به بابی کوتیک، رئیس اکتیویژن گفت که او به جای مشارکت در توزیع مرسوم آنها، خواهان یک توافقنامه “لیسانس” است. Netease در حال حاضر حدود 60 میلیارد دلار در ارزش گذاری سهام به لطف چین تغییر قوانین مربوط به خردسالان را از دست داده بود، بنابراین دینگ برای دستیابی به توافق سودآورتر احساس فشار کرد.

چند پیشینه مختصر: نوامبر گذشته، اکتیویژن بلیزارد به طور ناگهانی به رابطه خود با شرکت بازی سازی چینی Netease در طی مذاکراتی برای مذاکره مجدد برای شراکت 14 ساله خود پایان داد. Netease نسخه های منطقه ای Diablo 3، Overwatch و World of Warcraft را توزیع و مدیریت کرد. بنابراین بازیکنان از زمانی که حمایت از عناوین در ژانویه به پایان رسید، ناراحت بودند.

علیرغم این تهدید، Activision گفت که با یک قرارداد مجوز موافقت خواهد کرد، اما تنها در صورتی که Netease به جای اقساط پرداخت در طول مدت قرارداد، مبلغی حدود 500 میلیون دلار پیش پرداخت کند. در نظر داشت این پرداخت به عنوان محافظی برای خود در برابر خطر بالقوه بازی‌هایش تحت فرآیندهای تایید دولت یا بازتولید بدون اجازه آن باشد. Netease شرط 500 میلیون دلاری را “تجاری غیرمنطقی” خواند و این معامله از بین رفت.

مرموز بود که چگونه یک رابطه طولانی می تواند به این سرعت خراب شود. با این حال، سندی که اخیراً توسط نیویورک تایمز به دست آمده و توسط افراد ناشناس در مذاکرات تأیید شده است، وضعیت را روشن می کند. به نظر می رسد که همه چیز یک سوء تفاهم ناشی از گم شدن کلمات در ترجمه بوده است.

بخونید:  سخت در مقابل نرم: نرم افزار ممکن است دنیا را بخورد، اما سخت افزار بهتر درآمدزایی می کند