تغییرات عمده در نظرسنجی Steam: یک پردازنده گرافیکی و زبان برتر جدید، ویندوز 11 به طور چشمگیری خراب می شود

با نگاهی به بهترین بازیگران ماه مارس، RTX 3060 در این بخش نیز در صدر قرار دارد. با چند مورد استثنا، Turing و Ampere در اینجا غالب هستند، در حالی که کارت های Radeon RX 7900 XT و XTX AMD در لیست اصلی GPU وجود ندارند.

چه اتفاقی افتاده؟ آخرین نظرسنجی Steam با تغییرات زیادی همراه شده است که می توان فکر کرد که این یک شوخی اول آوریل است: یک کارت گرافیک جدید بخش GPU را هدایت می کند، ویندوز 11 تقریباً 10 درصد از کار می افتد و انگلیسی دیگر محبوب ترین زبان نیست. .

بخش سیستم عامل نیز متفاوت از معمول به نظر می رسد. ویندوز 10 64 بیتی چندین ماه است که سهم خود را به طور مداوم کاهش می دهد در حالی که ویندوز 11 کاربران زیادی پیدا کرده است، اما مارس این روند را به طرز چشمگیری معکوس کرد: ویندوز 10 11.62 درصد افزایش داشت در حالی که ویندوز 11 سقوط -9.65 درصد داشت.

نوامبر گذشته بود که GTX 1060 پس از پنج سال جایگاه خود را به عنوان محبوب ترین کارت شماره یک از دست داد و با GTX 1650 جایگزین شد. اما آن محصول تورینگ دیگر در صدر نیست. کارت RTX 3060، کارتی که در چند ماه گذشته دستاوردهای چشمگیری داشته است، اکنون برتر است. پس از آن RTX 2060، GTX 1060 و RTX 3070 قرار دارند.

افزایش قابل توجه‌تری در سایر دسته‌ها وجود دارد: افرادی که دارای شش پردازنده فیزیکی بودند 12.36 درصد افزایش یافتند، آنهایی که سرعت CPU بین 2.7 گیگاهرتز و 2.99 گیگاهرتز داشتند تقریباً 12 درصد افزایش یافتند و کاربران با بیش از 1 ترابایت حافظه 18.9 درصد افزایش یافتند.

بخونید:  جک دورسی می گوید هند تهدید کرده است که توییتر را تعطیل می کند و به خانه های کارمندان یورش می برد
تغییر قابل توجه دیگر در بخش محبوب ترین زبان ها است. طبق آخرین نظرسنجی، بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان اکنون پس از افزایش 25.3 درصدی چینی ساده صحبت می‌کنند – در ماه قبل فقط 2.47 درصد افزایش یافت – در حالی که انگلیسی با کاهش -12.44 درصد در جایگاه دوم قرار گرفت. آخرین باری که زبان آسیایی شماره یک بود در سال 2020 بود.

ویندوز 11 در ماه گذشته به‌روزرسانی‌ای دریافت کرد که باعث کندی اتصالات SSD و وای‌فای، صفحه‌نمایش آبی مرگ و مشکلات ناخواسته‌تر شد، اما همیشه این اتفاق می‌افتد و باعث نمی‌شد تعداد زیادی از مردم به نسخه قبلی خود روی آورند. بعداً به دلیل محتمل تر خواهیم رسید.

بنابراین، چه چیزی پشت تغییرات بزرگ است؟ همانطور که همیشه اشاره می‌کنیم، نظرسنجی Steam یک ویژگی اختیاری برای میلیون‌ها کاربر این پلتفرم است، که باید روی درخواست شرکت کردن کلیک کنند. محتمل‌ترین توضیح این است که افراد بیشتری در ماه مارس شرکت کردند، شاید به این دلیل که Valve درخواست‌های بیشتری را برای کاربران جدید ارسال کرد. در هر صورت، ما اکنون یک کارت گرافیک برتر جدید در RTX 3060 داریم که ممکن است منجر به افزایش حداقل مشخصات/توصیه شده توسط توسعه دهندگان برای بازی های خود شود.



منبع