تقسیم‌بندی شیرهای صنعتی بر اساس نوع حرکت و شکل مجرا کاسپین شیر کادوس | kasrasaran

هدف اساسی شیرهای Reduced bore کنترل‌کردن جریان از طریق کاهش جریان و عمل خفگی(۴) است. این نوع از شیرآلات صنعتی از رایج ترین انواع شیرهای توپی هستند. این شیرآلات در سیستم سیال به خاطر قیمت پایین، تحمل فشار بالا و عملکرد خوب در قطع جریان بسیار مورد استفاده هستند.

این محصولات از نظر مکانیزم عملکرد، به دو نوع محور ثابت و محور متحرک تقسیم می شوند. به همين علت اگر در محلي قرار دارد و مي‌خواهيم جريان را درمسير مخالف عادي خود عبور دهيم بايستي اين شير را برعكس نمائيم. یا اينكه داخل آنرا درآوريم كه در اين صورت حالت شيريك طرفه را از دست خواهد داد. برای مطالعه بیشتر انواع ولو به لینک های درج شده در جدول ذیل مراجعه بفرمایید. معایب شیر اطمینان • اگر در آن از نشیمنگاه مخصوص استفاده نشود، ممکن است نشت کند.

ویژگی‌ های شیرآلات صنعتی

اگر در گروه خریداران، فروشندگان و یا مصرف کنندگان قرار دارید، مطالعه این مقاله آموزشی به شما پیشنهاد می‌شود. شیر کروی با نام های گلوب ولو (globe valve) یا شیر بشقابی هم در بازار شناخته شده اند.این شیر های برای باز و بسته و کنترل کردن جریان سیال مورد استفاده قرار میگیرند. قطعه مجرابند در شیر کروی به صورت استوانه ای است و بدنه این شیر از نیکل یا فولاد ضد زنگ ساخته شده است. تعمیرات شیر های کروی راحت بوده و به همین دلیل محبوبیت زیادی دارد. شیر های کروی در انواع شیر کروی Z شکل (Z type globe valve) ، شیر کروی y شکل (Y pattern globe valve) و شیر کروی 90 درجه ای (angle type globe valve) تولید میشوند. شما میتوانید برای خرید و فروش شیرآلات فولادی و فلنج دار با فروشگاه خانی تماس بگیرید و از تخفیف های استثنایی بزرگترین نمایندگی فروش انواع شیرآلات صنعتی در ایران بهره مند شوید.

بخونید:  ساعت بن تن پروژکتوری سخنگو

شیر زانویی به شکل زانو ساخته شده است و بیشتر در صنایعی که دما و ویسکوزیته بالا باشد مورد استفاده قرار میگیرد.در این شیر دو مقطع رزوه ای قرار گرفته لوله را به برو پیش این بچه ها آن وصل میکنند. فروشگاه خانی نمایده رسمی شرکت کیز ایران می باشد، قیمت محصولات کیز ایران در فروشگاه ما بسیار مناسب میباشد.. این تجهیزات به روش‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. هایپر صنعت فامکو به دلایل مختلف در هیچ کجای ایران نمایندگی نداشته و کلیه اجناس از طریق دفتر تهران به سراسر ایران ارسال خواهد شد. در استاندارد ASME B16.34 در جدول شماره 2 مشخص شده است که هر متریال با توجه کلاس کاری می تواند چه فشاری را در رنج دمایی مختلف تحمل کند. فشار بیان شده در جدول شماره 2 همان حداکثر فشار کاری مجاز (MAWP) متریال در دما مشخص شده می باشد.

  • جنس سیت بدلیل برخورد زیاد با سیالات و مجرابند و با توجه به سیال عبوری و فشار کاری و درجه حرارت انتخاب می شود.
  • شیر پروانه ای به لطف طراحی ویفر و جمع و جوری که دارند، از شیرهای چرخشی سریع هستند که برای فضاهای محدود استفاده میشوند.
  • شیرهای چاقویی برای کاربردهای با فشار زیاد ناسازگار هستند اما برای استفاده با گریس، روغن، نفت، خمیر کاغذ، دوغاب، فاضلاب و سایر سیالات مناسب هستند.
  • در استاندارد ASME B16.34 در جدول شماره 2 مشخص شده است که هر متریال با توجه کلاس کاری می تواند چه فشاری را در رنج دمایی مختلف تحمل کند.

تقسیم‌بندی شیرهای صنعتی بر اساس نوع حرکت و شکل مجرا کاسپین شیر کادوس | kasrasaran

این قطعه به کاربر امکان می دهد تا به سادگی فشار هوا را در یک محل خاص کاهش دهد یا به آن افزوده شود. شیرهای فشار با استفاده از فنر خودکار درجهت بهبود ایمنی استفاده شده و میتوانند فشار را به نقطه مطلوب بازگردانند. این شیرها در مراکزی با فشار بالا یا دمای زیاد و برای مواقعی که قطع کامل جریان حیاتی است استفاده میشود. شیرهای پلاگ با استفاده از یک توپی استوانه ای یا مخروطی و یک شیر ربع گرد سریع جریان را مدیریت میکنند. شیرهای یک چهارم چرخشی با حرکتی 90 درجه، یک دامنه حرکتی کامل را ارائه می‌دهند که باعث می‌شود آنها برای شرایطی در جهت اقدام سریع و باز یا بسته شدن آسان، مناسب باشند. این شیر های همان طور که از اسمشان مشخص است به صورت خودکار و از راه دور قابل باز و بسته شدن هستند.

شیرآلات صنعتی چیست