تلسکوپ جیمز وب واضح ترین تصویر از حلقه های نپتون در بیش از 30 سال گذشته را ثبت کرد.

در نور مرئی، نپتون به دلیل گاز متان موجود در جو آن آبی است. با NIRCam وب، این سیاره آبی به نظر نمی رسد، بلکه کاملاً تاریک است، به جز جایی که ابرهای ارتفاع بالا وجود دارند. این ابرهای متان-یخ به صورت نقاط و رگه های روشن ظاهر می شوند و نور خورشید را قبل از جذب شدن توسط گاز منعکس می کنند.

نمای کوچک شده نپتون آن را به صورت یک توپ درخشان کوچک در میان دریایی از اجرام آسمانی دیگر نشان می‌دهد و واقعاً پهناوری کیهان را نشان می‌دهد.

کاوشگر وویجر 2 ناسا در سال 1977 پرتاب شد و هنوز در حال راه اندازی است. این در سال 2018 وارد فضای بین ستاره‌ای شد و تا دیروز، از زمان خروجش تقریباً 12.175 میلیارد مایل را طی کرده است.



منبع

به طور خلاصه: ناسا تصویر دیگری از تلسکوپ فضایی جیمز وب از یک هدف در حیاط خلوت ما به اشتراک گذاشته است. روز چهارشنبه، آژانس فضایی تصویری از نپتون را منتشر کرد که با استفاده از دوربین مادون قرمز نزدیک وب (NIRCam) گرفته شده بود. غول یخی، که برای اولین بار در سال 1846 کشف شد، در منظومه شمسی بیرونی ساکن است و تقریبا 30 برابر از خورشید دورتر از زمین است. خورشید در آن فاصله آنقدر کوچک است که اگر در اوج ظهر از نپتون مشاهده شود، مانند یک گرگ و میش کم نور به نظر می رسد.

نپتون یکی از چهار سیاره منظومه شمسی است که حلقه دارد، سایر سیاره ها زحل، اورانوس و مشتری هستند. تصویری از وب که ماه گذشته به اشتراک گذاشته شد، حلقه‌های ضعیف مشتری به همراه شفق‌های قطبی و قمرهای کوچک آن را برجسته کرد.

بخونید:  Aiming for Atoms: The Art of Making Chips Smaller

در مورد قمرها، دیدگاه وب از نپتون شامل هفت قمر از 14 ماهواره شناخته شده سیاره نیز بود. تریتون، قمر بزرگ و غیرمعمولی که با درخشش یخ زده نیتروژن متراکم پوشیده شده است، در تصویر درخشان می درخشد زیرا حدود 70 درصد از نور خورشید را که به آن برخورد می کند منعکس می کند. ماه همچنین نشانه های پراش وب را نشان می دهد.

تصویر وب واضح ترین نمای حلقه های گرد و غبار سیاره را در بیش از 30 سال گذشته ارائه می دهد. ناسا گفت که برخی از حلقه‌ها از زمان ملاقات وویجر 2 با نپتون در سال 1989 شناسایی نشده‌اند. همچنین این اولین بار است که از آنها در مادون قرمز تصویربرداری شده‌اند.