توییتر حساب‌های چند روزنامه‌نگار را به حالت تعلیق درآورد و ماستودون را به دنبال درگیری با ایلان ماسک مسدود کرد.

چه اتفاقی افتاده؟ اگر از زمانی که ایلان ماسک مسئولیت توئیتر را بر عهده گرفت، می‌توانید یک چیز را در مورد توییتر بگویید، این است که این پلتفرم به ندرت از چرخه اخبار خارج می‌شود. جدیدترین مورد از توییتر امروز شامل بیشتر مواردی است که ماسک ظاهراً وعده خود مبنی بر پذیرش آزادی بیان را با تعلیق حساب‌های چند روزنامه‌نگار و ممنوع کردن لینک‌ها به شبکه اجتماعی رقیب ماستودون نادیده می‌گیرد.

کسی این شخص یا ماشین را می شناسد؟ pic.twitter.com/2U0Eyx7iwl

— ایلان ماسک (@elonmusk) 15 دسامبر 2022

بعدی در خط شلیک ماسک، خود ماستودون بود. حساب توییتر این شرکت پس از انتشار لینکی به صفحه ElonJet در Mastodon در توییتر به حالت تعلیق درآمد. توییتر همچنین کاربران را از ارسال هر گونه پیوندی به سایت منع کرده است – تلاش برای انجام این کار، پیامی را نشان می دهد که به این مضمون می گوید: “ما نمی توانیم این درخواست را تکمیل کنیم زیرا این پیوند توسط توییتر یا شرکای ما به عنوان مضر بودن بالقوه شناسایی شده است.”

مالک توییتر بعداً در توییتی نوشت: “هر حسابی که اطلاعات موقعیت مکانی بی‌درنگ هر کسی را دریافت می‌کند، به حالت تعلیق در می‌آید، زیرا این یک نقض ایمنی فیزیکی است. این شامل ارسال پیوند به سایت‌هایی با اطلاعات مکان واقعی است.”

رویداد پرحادثه چند روز گذشته با ممنوعیت ماسک @ElonJet آغاز شد، یکی از حساب‌های متعلق به دانشجوی جک سوینی که جت‌های شخصی افراد ثروتمند و مشهور را ردیابی می‌کند تا آنها را در قبال تأثیرات زیست‌محیطی‌شان پاسخگو باشد. آن حساب خاص جت ماسک را دنبال کرد و علیرغم اینکه ماسک قبلا قول داده بود به آن دست نزند، ممنوع شد.

بخونید:  وب تاریک: کاوش در اینترنت پنهان

در اخبار غیر مرتبط با توییتر ماسک، دومین فرد ثروتمند جهان این هفته 3.58 میلیارد دلار دیگر از سهام تسلا را فروخت.





منبع

ماسک در یک چت صوتی زنده توییتر اسپیس که روزنامه‌نگاران ممنوع‌شده توانستند به آن بپیوندند، گفت که آنها برای توییت کردن پیوندهایی به حساب‌های ElonJet راه‌اندازی شده در پلتفرم‌های دیگر، از جمله فیس‌بوک و ماستودون، راه‌اندازی شده‌اند.