تیم کوک نظرات خود را در مورد AR و VR به اشتراک می گذارد زیرا عدم اطمینان این فناوری را احاطه کرده است

تیم کوک، مدیر عامل اپل در یک مصاحبه گسترده با GQ به طور خلاصه توضیح می‌دهد که چرا فکر می‌کند فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ارزشمند هستند، حتی در شرایطی که در حال حاضر با زمان‌های نامشخصی روبرو هستند. کوک کار اپل بر روی هدست شایعه اش را تایید نکرد اما رویکرد تئوریک این شرکت به این فناوری را تشریح کرد.

آینده نگر: ورود اپل به فضای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در چند سال گذشته با تاخیرهای متعددی مواجه شده است. این شرکت آشکارا وجود این محصول را تایید نکرده است، اما این موضوع باعث نشده تا تیم کوک، مدیر عامل آن، نظرات شخصی خود را در مورد این فناوری ارائه دهد.

علاوه بر این، او پیش‌بینی قبلی‌اش مبنی بر شکست عینک گوگل در حالی که اعتراف به تغییر دیدگاه‌های خود در مورد AR را پذیرفت، تصدیق کرد. او توصیه های استیو جابز فقید را به یاد آورد که از انجام 180 نظر در صورت ارائه شواهد کافی نترسید.

صرف نظر از قیمت، بازار امروز ممکن است بهترین محیط برای هدست های واقعیت مجازی یا مختلط نباشد. محققان بر این باورند که PlayStation VR 2 سونی پیش بینی فروش اولیه خود را با اختلاف زیادی از دست خواهد داد.

کوک سناریوهایی را پیشنهاد کرد که در آن FaceTime می‌تواند از AR استفاده کند تا به همکاران اجازه دهد تصاویر را به اشتراک بگذارند و بتوانند اطلاعات بیشتری را ببینند. کوک مفاهیم اولیه AR مانند اندازه گیری اشیاء با نگاه کردن به آنها یا مشاهده آثار هنری مجازی روی سطوح فیزیکی را ستود. نظرات او همچنین با نمایش AR داخلی اولیه اپل مطابقت دارد که راننده تاکسی را در حین مکالمه با همسرش به اشتراک می گذارد.

بخونید:  ربات چت هوش مصنوعی Google Bard در اولین نسخه نمایشی پاسخ اشتباه را ارائه می دهد

برخی گزارش می دهند که هدست واقعیت ترکیبی این شرکت 3000 دلار قیمت خواهد داشت. این قیمت احتمالاً آن را تقریباً منحصراً در بازار سازمانی قرار می دهد، که می تواند با تمرکز کوک بر پتانسیل AR برای همکاری حرفه ای مطابقت داشته باشد.

رئیس اجرایی علاقه بیشتری به واقعیت افزوده نسبت به واقعیت مجازی ابراز کرد، که با شایعات مبنی بر اینکه هدست اپل بیشتر روی واقعیت ترکیبی تمرکز خواهد کرد، مطابقت دارد. نظرات او در برابر این تصور که هدست ها افراد را منزوی می کنند و پتانسیل ارتباطی آنها را برجسته می کند، مقاومت می کند.

منتقدان می‌گویند این فناوری کار می‌کند، اما 550 دلاری (در این مورد، بیش از 500 دلار پلی‌استیشن 5) که سونی درخواست می‌کند در زمان‌های نامشخص اقتصادی بسیار زیاد است. با توجه به آن، 3000 دلار ممکن است یک پل دیگر (یا چندین) بسیار دور باشد. علاوه بر این، شایعات حاکی از آن است که متا امسال جانشینی برای Meta Quest 2 مستقل 400 دلاری خود را معرفی خواهد کرد.





منبع

ممکن است در سال 2023 هدست اپل را ببینیم، اما زمان دقیق آن مشخص نیست. شایعات در طول ماه گذشته حاکی از آن بود که کوک آماده است تا آن را در ماه ژوئن در WWDC رونمایی کند، اما گزارش ها حاکی از سوء ظن در اپل مبنی بر اینکه ممکن است این شرکت در راه اندازی آن عجله داشته باشد. افشاگر قابل اعتماد مینگ-چی کو اخیراً اپل گفت با تاخیر مونتاژ هدست تا اواسط یا اواخر سه ماهه سوم 2023.