جزئیات بیشتر CPU Raptor Lake در آینده از جمله تعداد هسته، تاریخ انتشار و قیمت آزمایشی به بیرون درز پیدا کرد.

همچنین به نظر می‌رسد فهرست فروشگاه تأیید می‌کند که پردازنده‌های غیرK دارای تعداد هسته‌های مشابه با همتایان K فعلی خواهند بود. استثناها i5-13400 و 13400F جدید با 10 هسته در مقایسه با 14 مدل فعلی Core i5 هستند.

بلافاصله پس از راه اندازی اولیه Raptor Lake، افشاگر @momomo_us سرعت ساعت، مشخصات طراحی حرارتی، قالب ها و حافظه پنهان L3 هر پردازنده Raptor Lake را با کمک یک نشت قبلی توسط گیگابایت فاش کرد. تعداد هسته‌ها، تاریخ انتشار و قیمت‌ها نامشخص بودند تا زمانی که @momomo_us با آن اطلاعات این هفته بازگشت.

یک افشاکننده قابل اعتماد تصویری از خرده‌فروشی را با تاریخ عرضه، تعداد هسته‌ها و قیمت‌های اروپایی پردازنده‌های غیر K Raptor Lake اینتل منتشر کرده است. انتظار می‌رود اینتل از پردازنده‌های مرکزی خود در نمایشگاه CES 2023 در تاریخ 5 ژانویه رونمایی کند و طبق اطلاعات فاش شده، این پردازنده‌ها نیز در همان هفته به فروش خواهند رسید.

شایعه ساز: اطلاعات فاش شده قبلی بیشتر مشخصات انواع غیر K پردازنده‌های Core اینتل را نشان می‌داد. با این حال، این جدیدترین جزئیات مهم گمشده را پر می کند، و تصویری عمدتاً کامل از پردازنده های اصلی Raptor Lake چند هفته قبل از رونمایی رسمی و احتمالاً راه اندازی آنها به ما می دهد.

همانطور که بسیاری انتظار داشتند، دو مدل Core i9 دارای 24 هسته (8 هسته P و 16 هسته E) هستند، در حالی که i7s هنوز دارای 16 هسته (8 هسته P و 8 هسته E) هستند. Core i3 13100 تنها 4 هسته P دارد.

pic.twitter.com/70DZcvLlow

— شماره 188 (@momomo_us) 22 دسامبر 2022

قیمت های فهرست شده ممکن است بالا به نظر برسند زیرا آنها اهداف اولیه اروپایی هستند. MSRPهای نهایی آمریکای شمالی احتمالا کمتر خواهد بود. همین امر در مورد مادربردهای آینده ایسوس نیز صدق می کند: یک H770 و چند مدل B760.





منبع

برای کسانی که آشنایی ندارند، اینتل در اواخر اکتبر از نسل سیزدهم پردازنده های Core Raptor Lake رونمایی و عرضه کرد. تراشه های سری K راحت تر اورکلاک می شوند و برای علاقه مندان جذاب می شوند. یک F در انتهای نام پردازنده‌های اینتل نشان‌دهنده عدم وجود گرافیک یکپارچه و معمولاً قیمت تخفیف جزئی است. پردازنده‌های سری T دارای آندرکلاک هستند که نیاز به وات و خنک‌کننده کمتری را به آنها می‌دهد.

بخونید:  پارادوکس به طرفداران اطمینان می دهد Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 لغو نشده است