جستجوی گوگل با هوش مصنوعی اکنون می تواند تصاویر و پیش نویس های متنی تولید کند

آینده نگر: موتور جستجوی آزمایشی مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل به تازگی دو ویژگی بالقوه قدرتمند را به دست آورده است. این شرکت می‌خواهد ببیند آیا هوش مصنوعی مولد می‌تواند به کاربران در هنگام ارسال پیام‌های مهم در ایده‌های طوفان فکری کمک کند. گوگل همچنین اخیرا متعهد شده است که برای کاربران ابزارهای هوش مصنوعی خود دفاع قانونی ارائه کند.

کاربرانی که در Google’s Search Generative Experience (SGE) شرکت می کنند، اکنون می توانند با تایپ کردن دستورات در نوار جستجو، تصاویر ایجاد کرده و محتوای نوشته شده بنویسند. این به روز رسانی یکی از چشمگیرترین SGE است که از زمانی که این شرکت آزمایش جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی خود را در اوایل سال جاری آغاز کرد، دریافت کرده است.

با تایپ یک عبارت در نوار جستجو که با چیزی مانند “draw a” شروع می شود، حداکثر چهار تصویر در یک پنجره Google Images ایجاد می شود. با انتخاب یکی از آنها صفحه ای باز می شود که در آن کاربران می توانند تصویر را ویرایش و اصلاح کنند تا عناصر را اضافه یا کم کنند یا سبک آن را تغییر دهند. گوگل پیشنهاد می کند که این ابزار می تواند به کاربران در فرموله کردن ایده های کارت تبریک کمک کند.

همانطور که انتظار دارید، تولید کننده تصویر SGE دارای محافظت در برابر ایجاد محتوای مضر یا گمراه کننده است. علاوه بر این، شامل متادیتا می‌شود که نشان می‌دهد تصاویر توسط هوش مصنوعی تولید شده‌اند و کاربران باید ۱۸ سال یا بیشتر داشته باشند.

علاوه بر این، شرکت کنندگان می توانند به موتور جستجو بگویند که چه نوع پیش نویس، سند کوتاه یا طولانی را بنویسد. سپس کاربران می توانند نتیجه را به صورت یکپارچه به Google Docs یا Gmail منتقل کنند.

بخونید:  کونامی در 19 اکتبر آنچه را که در آینده سایلنت هیل خواهد بود به اشتراک خواهد گذاشت

ویژگی پیش نویس احتمالاً برای جستجوی مستقل طراحی نشده است، جایی که چت ربات هایی مانند Bing و ChatGPT به دلیل عدم دقت خود بدنام شده اند. برای جلوگیری از این مشکل، گوگل فرض می کند که کاربران قبل از اینکه از SGE بخواهند آن را در یک پیش نویس قرار دهد، اطلاعات را از طریق روش های سنتی جستجو می کنند. به عنوان مثال، موتور می تواند ایمیلی بنویسد و از یک شرکت بهبود خانه بخواهد تا تخمینی از یک پروژه خاص ارائه دهد.

این شرکت SGE را در ماه می راه اندازی کرد و این آزمایش تا دسامبر ادامه خواهد داشت. در ماه آگوست، قابلیت خلاصه کردن مقالات طولانی را برای جذب کاربران بیشتر به محتوای طولانی اضافه کرد. کاربران می‌توانند به SGE در صفحه آزمایشگاه‌های جستجوی Google بپیوندند و از طریق Chrome یا برنامه‌های Google iOS و Android از آن استفاده کنند.

در اخبار مرتبط، این شرکت اعلام کرد که از کاربران Google Cloud و Workspace AI در برابر اتهامات نقض مالکیت معنوی دفاع خواهد کرد. این تعهد به دنبال وعده های مشابه مایکروسافت و ادوبی است.

این محافظت در مورد Bard اعمال نمی شود، بلکه برای ابزارهای توسعه Vertex AI گوگل و سیستم Duet AI آن اعمال می شود. علاوه بر این، این شرکت از کاربرانی که عمداً از هوش مصنوعی مولد برای نقض حقوق دیگران استفاده می کنند، دفاع نخواهد کرد.

یکی از استدلال‌های اصلی علیه هوش مصنوعی مولد این است که بیشتر آن بدون رضایت سازندگان اصلی محتوا تولید می‌کند و در را به روی چالش‌های قانونی باز می‌کند. با این حال، برخی از شرکت‌ها، مانند Adobe، سعی می‌کنند با آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود بر روی تصاویر سهام و مطالب دارای مالکیت عمومی، مشکل را حل کنند و زمینه‌ای برای دفاع از مشتریان خود در دادگاه فراهم کنند.

بخونید:  تبدیل قطعات پخش کننده بلوری به یک میکروسکوپ اسکن لیزری ارزان

منبع