جنایات سام بنکمن-فرید فقط در مورد کلاهبرداری از سرمایه گذاران نبود، او سعی داشت کل دولت را فریب دهد.

آب گرم: در طول سه روز شهادت، کارولین الیسون سم بنکمن-فرید را سرخ کرد. دوست دختر سابق او و مدیر عامل سابق شرکت شل آلامدا ریسرچ چیزهای ناخوشایند زیادی را در مورد شخصیت SBF فاش کرده است. مهمتر از آن، او اطلاعاتی را نقل کرد که نشان می‌دهد این محاکمه فقط نوک کوه یخ جنایات او است.

کارولین الیسون، علاقه‌مند دوباره و دوباره سم بنکمن-فرید، گناهکار خود را پذیرفت و در ازای مجازات کمتر، شاهد دادستانی شد. شهادت او این هفته آغاز شد و پسر، او ظرف ها را شست.

روزهای حضور الیسون در جایگاه به ما نگاهی اجمالی به تخلفات قانونی حتی بیشتر داده است که او در نهایت در دادگاه دوم که برای سال آینده برنامه ریزی شده پاسخ خواهد داد. او موقعیت هایی را توصیف کرد که در آن دادستان ها می توانند به جعل هویت، فساد و تقلب علیه یک ملت خلاصه شوند.

در سال 2021، مقامات دولتی بیش از یک میلیارد دلار از وجوه آلامدا را در صرافی های چینی به دلیل تحقیقات پولشویی مسدود کردند. واشنگتن پست خاطرنشان می کند که SBF در تلاشی ناامیدانه برای برداشت پول، از هویت چندین فاحشه تایلندی استفاده کرد که یکی دیگر از مدیران FTX به آن داده بود.

«بانکمن-فرید و [I] تلاش برای مبادله وجوه از حساب‌های مسدود شده با استفاده از هویت فاحشه‌های تایلندی، که توسط رایان سلامه ارائه شده بود، انجام داد.”

هنگامی که این طرح غیرقانونی شکست خورد، SBF هزینه 150 میلیون دلاری را برای رشوه دادن به مقامات دولتی چین تایید کرد. آکسیوس اشاره می کند که ماهیت بین المللی این طرح، جرم را از رشوه خواری معمولی به نقض قانون اقدامات فساد خارجی تغییر می دهد. Bankman-Fried در جلسه دیگری که برای آوریل 2024 برنامه ریزی شده است با این اتهامات و اتهامات احتمالی دیگر روبرو خواهد شد.

بخونید:  مایکروسافت قرارداد 10 ساله دیگری برای توزیع Call of Duty امضا می کند تا تنظیم کننده ها را در قرارداد Activision Blizzard تحت تاثیر قرار دهد.

باقی‌مانده شهادت الیسون در درجه اول به شخصیت SBF مربوط می‌شود. او او را به گونه‌ای به تصویر می‌کشد که بسیاری از مردم قبلاً او را باور داشتند: کودکی خودخواه که فکر می‌کند قوانین و قوانین در مورد او صدق نمی‌کنند. در حالی که یک کیسه خاک بودن غیرقانونی نیست، حمله به شخصیت یک بخش جدایی ناپذیر از استراتژی دادستان است. آنها امیدوارند نشان دهند که قطب‌نمای اخلاقی SBF با انجام فعالیت‌های قانونی همسو نبوده است.

الیسون SBF را به طرز وحشیانه ای خودشیفتگی توصیف کرد. موهای او که در بسیاری از شوخی‌های کولر آبی به کار می‌رود، بخشی از شخصیت «پول‌ساز» بود که او سعی در ایجاد آن داشت. او عمداً اجازه داد که بلند، پرپشت و نامرتب شود تا یک «بنیانگذار باهوش، شایسته و تا حدودی عجیب و غریب» را به تصویر بکشد.

از خیابان جین گفت [a hedge fund he and Ellison worked at]مدیر اجرایی سابق گفت: “او معتقد بود به خاطر موهایش پاداش های بیشتری دریافت می کند و این بخش مهمی از روایت و تصویر FTX است.” ظاهر. شلخته لباس می پوشید و اغلب موهایش را کوتاه نمی کرد. او گفت که فکر می کند برای تصویرش بهتر است.”

بانکمن-فرید همچنین متقاعد شده بود که روزی به عنوان رئیس جمهور انتخاب خواهد شد که باعث سردرگمی در دادگاه شد.

وقتی می گویید رئیس جمهور، به چه چیزی اشاره می کنید؟ دانیل ساسون، دستیار دادستان ایالات متحده اصرار داشت.

بخونید:  وسترن دیجیتال از یک هارد دیسک خارجی 44 ترابایتی با قیمت کارت گرافیک پرچمدار رونمایی کرد

الیسون پاسخ داد: «از ایالات متحده.

الیسون گفت قوانینی مانند «دروغ نگو» و «دزدی نکن» با فلسفه SBF مطابقت ندارد. او معتقد بود که دروغ و دزدی برای «خیر عمومی» توجیه می‌شود – ظاهراً خیر عمومی، خیر امپراتوری او است. با این حال، NPR اشاره می کند که برخی از اقدامات او تا حدی بی پروا بود که شرکت را در معرض خطر قرار داد.

در سال 2021، SBF به الیسون مأموریت داد تا ارزیابی ریسک را بر روی چندین استارت آپ انجام دهد که می خواست 3 میلیارد دلار در آنها سرمایه گذاری کند. الیسون مدل‌ها را اجرا کرد و متوجه شد که شرط‌بندی‌های سوداگرانه آلامدا را در معرض خطر قابل توجهی قرار می‌دهد که در صورت تماس با طلبکاران، آلامدا قادر به پرداخت آن نباشد. بدهی ها به یکباره

الیسون نتایج خود را به SBF نشان داد و توصیه کرد از سرمایه گذاری های پرخطر خودداری کنید. او به او دستور داد بدون توجه به خطرات به خرید ادامه دهد. به گفته وال استریت ژورنال، این یک غافلگیری بزرگ نبود. بانکمن-فرید، در چندین مورد، گفت که با پرتاب سکه همه چیز را به خطر می اندازد.

ژورنال نوشت: «الیسون در جایگاه شاهد به یاد آورد که چگونه بنکمن-فرید یک بار از سناریوی برگرداندن سکه صحبت کرد که در آن اگر سکه سقوط کند، دنیا به پایان می رسد. الیسون گفت: “اما اگر سکه بالا بیاید، “جهان دو برابر بهتر خواهد شد.” بانکمن-فرید گفت که اگر فرصتی وجود داشته باشد که جهان را به مکانی بهتر تبدیل کند، شرط می‌بندد.

بخونید:  Biden administration set to limit US tech investment in China next month

سام بنکمن-فرید در صورت محکوم شدن به تمام اتهامات در این جلسه، با بیش از 110 سال زندان مواجه خواهد شد.

اعتبار تصویر: جو گراتز

منبع