جنرال موتورز با سیاست جدید بحث‌برانگیز، خودروهای برقی و اسپورت خودروهای برقی را سرکوب می‌کند

به طور خلاصه، جنرال موتورز این سیاست را طراحی کرده است تا مردم را از خرید یک مدل تقاضا از یک مهمانی خصوصی (چه کسی یک وسیله نقلیه جدید بدون گارانتی می‌خواهد؟) و فروشندگان را از قرار گرفتن در لیست بدجنس‌های جنرال موتورز (که می‌خواهند از رزرو منع شوند) منع کند. وسیله نقلیه آینده ای که ممکن است واقعاً بخواهید؟).

اگر مالک اصلی خودرو را در 12 ماه اول مالکیت مجدداً بفروشد، جنرال موتورز قابلیت انتقال ضمانت‌های این مدل‌ها را محدود می‌کند. به طور خاص با کوروت و اسکالا، پوشش سپر به سپر، سیستم انتقال قدرت، ورق فلزی، تایر و لوازم جانبی از بین خواهد رفت. در هامر EV، پوشش‌های سپر به سپر، پیشرانه خودروهای الکتریکی، ورق‌های فلزی، لاستیک‌ها و لوازم جانبی تحت ضمانت جنرال موتورز نیز در صورت فروش مجدد در سال اول باطل خواهند بود.

کارلایل گفت: “این تغییرات برای اطمینان از تجربه مشتری مثال زدنی، برای اطمینان از قوی ماندن برندهای ما و کمک به اولویت بندی مالکیت علاقه مندان به برند و مشتریان وفادار، اجرا می شوند.”

استیو کارلایل، رئیس جنرال موتورز آمریکای شمالی، در نامه‌ای که اخیراً به نمایندگی‌های ایالات متحده ارسال شده است، تغییراتی را که بر سه محصول پرتقاضا تأثیر می‌گذارد، تشریح کرد: GMC هامر EV 2023، کادیلاک Escalade-V 2023 و شورولت کوروت Z06 2023.

به طور خلاصه: تأخیر تولید ناشی از کووید و کمبود قطعات ناشی از آن مستقیماً به آشفتگی عظیمی که صنعت سخت‌افزار بازی‌های ویدیویی اکنون شروع به بهبودی کرده است، کمک کرد. همانطور که به نظر می رسد، صنعت خودروسازی در حال گذر از بحران مشابهی است – بحرانی که جنرال موتورز فکر می کند ممکن است به تازگی با یک سیاست بحث برانگیز جدید حل کرده باشد.

بخونید:  جنایات سام بنکمن-فرید فقط در مورد کلاهبرداری از سرمایه گذاران نبود، او سعی داشت کل دولت را فریب دهد.

علاوه بر این، فروشنده از ثبت سفارش‌های آتی برای برخی محصولات GM با تقاضای بالا منع خواهد شد.

ما همچنین نمی دانیم که آیا این یک اصلاح کوتاه مدت برای محیط فعال بازار فروشنده است یا اینکه جنرال موتورز قصد دارد این تغییر دائمی را ایجاد کند. هنگامی که تولید افزایش می یابد و بازارها عادی می شوند، سیاستی مانند این می تواند نتیجه معکوس داشته باشد، به خصوص در میان خریداران وفادار جنرال موتورز. اساساً خریداران را در حداقل یک سال مالکیت به دام می‌اندازد و تضمین می‌کند که خریداران شخص ثالث این مدل‌ها را به دفعات از طرف‌های خصوصی خریداری نکنند. ناامیدی حتی می‌تواند خریداران بالقوه را به دنبال مدل‌های مختلف از خودروسازان دیگر در اعتراض کند.



منبع

به ما گفته شده است که ضمانت باتری هامر EV تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد و تغییرات بر فراخوان محصول تأثیری نخواهد داشت.