جی پی مورگان می گوید هزینه تولید بیت کوین به 13000 دلار کاهش می یابد

بیت‌کوین در نوامبر گذشته و قبل از اینکه بهار امسال سقوط کند، به اوج خود نزدیک به 70000 دلار رسید. این رکود باعث ایجاد شوک در نهادهای مختلف مانند شرکت های رمزنگاری، دولت السالوادور، برنامه تسلیحاتی کره شمالی و باج افزارهای باج افزار شده است.



منبع

JPMorgan Chase & Co گزارش می دهد که هزینه استخراج بیت کوین از 24000 دلار از اوایل ژوئن به حدود 13000 دلار کاهش یافته است. بلومبرگ خاطرنشان می کند که این کاهش احتمالاً ناشی از زمستان کریپتو است، اما مشخص نیست که آیا این می تواند به بهبود قیمت ارز دیجیتال کمک کند یا مانع از آن شود.

از یک طرف، کاهش هزینه های استخراج برای سودآوری بیشتر بیت کوین می تواند بازار را تثبیت کند. از سوی دیگر، برخی هزینه تولید را کف قیمت بیت کوین در دوران رکود می دانند. کاهش این کف ممکن است بدتر شدن زمستان کریپتو را ممکن کند.

پس از سقوط قیمت بیت کوین از بالاترین سطح خود در نوامبر گذشته، که می تواند میزان برق و قدرت پردازش مورد نیاز برای استخراج را کاهش دهد، به راحتی می توان این کاهش را در خروج ماینرها ثابت کرد. امواج گرمای تابستان ممکن است برخی مکث های معدن را تشویق کند. با این حال، استراتژیست های جی پی مورگان به رهبری نیکولاوس پانیگیرتزوگلو ادعا می کنند که در واقع به دلیل حفاظت از سود توسط ماینرها از طریق دکل های کارآمدتر است.

تصویر بزرگ: از آنجایی که سقوط کریپتو همچنان باعث کاهش قیمت بیت کوین در مقایسه با وضعیت یک سال پیش می شود، اثرات منفی همچنان در حوزه های مختلف وجود دارد. یکی از آنها هزینه تولید است و تلاش ماینرها برای کنترل آن ممکن است شمشیر دولبه برای بازار ارزهای دیجیتال باشد.

بخونید:  ممکن است انویدیا در پاسخ به کاهش فروش، عرضه پردازنده‌های گرافیکی RTX 4070 را کاهش دهد