حتی عجله تعطیلات نمی تواند به بازار گوشی های هوشمند کمک کند

به طور کلی، IDC معتقد است که انتظار بهبودی اولیه 2.8 درصدی آن احتمالا “در خطر است”، زیرا نشانه های زیادی از توقف کاهش تقاضا تا “پایان سال 2023” وجود ندارد. متأسفانه، به نظر می رسد که سازندگان ممکن است یک سال سخت دیگر را در پیش بگیرند.



منبع

اعداد از نظر سالانه نیز چندان امیدوارکننده نیستند. در سال 2021، 1.36 میلیارد گوشی هوشمند در سراسر جهان توزیع شد. در سال 2022، تعداد گوشی های هوشمند ارسال شده تنها 1.21 میلیارد بود که کمترین میزان ارسال سالانه ثبت شده توسط IDC از سال 2013 است.

گزارش جدیدی توسط International Data Corporation (IDC) محموله های کلی گوشی های هوشمند برای هر دو سه ماهه چهارم 2022 و 2022 را به طور کلی پوشش می دهد. بر اساس نتایج، سه ماهه چهارم 2022 بدترین کاهش را در یک سه ماهه نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان داد. در سه ماهه چهارم 2021، سازندگان تقریباً 367.3 میلیون گوشی هوشمند را جابه‌جا کردند. در سه ماهه چهارم 2022، این تعداد به سختی از 300 میلیون گذشت و تنها به 300.3 میلیون محموله رسید.

به گفته مدیر تحقیقات نبیلا پوپل، این اعداد توسط IDC غیرقابل پیش بینی و پیش بینی نشده بودند. این کارگردان معتقد است که علت اصلی «تضعیف تقاضا و موجودی بالا» است که به نوبه خود تولیدکنندگان را به کاهش محموله‌ها سوق داد.

علیرغم اینکه سایر صنایع به دلیل تورم و مشکلات اقتصادی احتمالی با مشکلات مشابهی روبرو بودند، تجارت گوشی های هوشمند تا به حال به طور قابل توجهی با مشکل مواجه نشده بود.

بخونید:  سقوط قیمت: تحلیلگران پیش بینی می کنند که قیمت SSD در سه ماهه سوم 13 درصد کاهش یابد

آخرین گزارش درآمد سامسونگ کمترین سود سه ماهه خود را در هشت سال گذشته نشان می‌دهد و انتظار می‌رود که اپل در گزارش خود هفته آینده بسیاری از موارد مشابه را فاش کند. هم سامسونگ و هم اپل شاهد کاهش حدود 15 درصدی تعداد محموله ها بودند.

دومین دلیل اصلی کاهش فروش، افزایش میانگین زمانی است که مصرف کنندگان گوشی های هوشمند خود را نگه می دارند. آنتونی اسکارسلا، یکی دیگر از مدیران تحقیقات IDC، ادعا می‌کند که نرخ‌های تازه‌سازی «در 40 ماه گذشته در بیشتر بازارهای بزرگ» در حال افزایش است. این می تواند تا حدی به دلیل افزایش طول برنامه تلفن همراه به 36 ماه در سال های اخیر توسط دو شرکت مخابراتی تلفن همراه Verizon و AT&T باشد.

چه اتفاقی افتاده؟ بر کسی پوشیده نیست که صنعت فناوری به دنبال تورم و مسائل اقتصادی اخیر سهم عادلانه خود را از مشکلات داشته است. با وجود این، سازندگان گوشی های هوشمند امیدوار بودند که مشکلات در طول تعطیلات برطرف شود. متاسفانه موضوع اون نبود.

اسکارسلا همچنین خاطرنشان می‌کند که این می‌تواند زمان خوبی برای مصرف‌کنندگان برای استفاده و ارتقا باشد، زیرا انتظار می‌رود معاملات تلفنی و تبلیغات سخاوتمندانه‌تر «تا سال 2023 ادامه یابد». فروشندگان احتمالاً سعی خواهند کرد هر راهی برای ارتقاء و دستگاه های جدید، به ویژه مدل های بالاتر، با جلوتر رفتن سال بیابند.