خداحافظ NUC های اینتل: تولید متوقف می شود اما شرکا مشعل را حمل می کنند

اینتل تاکید کرد که به حمایت از محصولات NUC که در حال حاضر در بازار هستند، ادامه خواهد داد و تصمیم به دور شدن از توسعه NUC بر بقیه مشاغل گروه محاسبات مشتری (CCG) یا شبکه و محاسبات لبه (NEX) تأثیری نخواهد داشت. این شرکت اضافه کرد که همچنین با شرکا و مشتریان برای اطمینان از انتقال آرام و اجرای تمام تعهدات فعلی خود کار می کند.

اینتل توضیح نداد که چرا از تجارت NUC خود عقب نشینی می کند، اما کاهش 13.4 درصدی سالانه در سه ماهه دوم سال به سال در محموله های جهانی رایانه های شخصی و مخارج محتاطانه مصرف کننده احتمالاً نقش مهمی را ایفا کرده است. مدل‌های NUC همچنین در بازار چالش‌برانگیز مینی رایانه‌ها، بازاری که تحت سلطه شرکت‌هایی مانند مک مینی و عرضه‌های شرکتی دل و لنوو است، مبارزه کرده‌اند، بنابراین این حرکت اصلاً غافلگیرکننده نیست.

اینتل گفت که مشتریان می‌توانند تا 1 سپتامبر 2023 به سفارش محصولات NUC از طریق شبکه توزیع خود ادامه دهند و آخرین بار در 30 سپتامبر 2023 ارسال شود. این اعلان رسمی تغییر محصول (PCN) را برای هر محصولی که تحت تأثیر قرار گرفته است، از جمله جدول زمانی منتشر خواهد کرد. برای فرآیند EOL

اولین NUC در سال 2013 به عنوان کیت barebones وارد شد. اینتل در چند وقت اخیر نسخه‌های بزرگ‌تر و قدرتمندتری را برای مصرف‌کنندگان، شرکت‌ها و گیمرها ارائه کرده بود و توانسته بود بیش از 10 میلیون واحد را در طول عمر رایانه‌های شخصی جابه‌جا کند. تنها در ماه مارس بود که این شرکت NUC 13 Pro قابل سفارشی‌سازی را با نام رمز Arena Canyon در پیکربندی‌های مختلف از جمله بردهای مستقل، کیت‌های barebones و سیستم‌های کاملاً ساخته شده در فاکتورهای باریک و بلند عرضه کرد.

بخونید:  10 Games to Work Out Your GPU to the Max



منبع

چه اتفاقی افتاده؟ اینتل اعلام کرده است که دیگر برنامه ای برای ساخت دستگاه های بعدی واحد محاسباتی (NUC) خود ندارد. اما این دستگاه‌های کوچک به حیات خود ادامه خواهند داد زیرا تیم آبی شرکای خود را تشویق می‌کند تا به ساخت رایانه‌های شخصی با فرم کوچک ادامه دهند.

در ماه آوریل، اینتل بزرگترین ضرر سه ماهه خود را در تاریخ شرکت ثبت کرد و درآمد گروه محاسبات مشتری متمرکز بر رایانه شخصی خود 28 درصد سالانه کاهش یافت.

کسب و کار NUC تازه ترین سرمایه گذاری است که اینتل کنار گذاشته است. قبلاً تجارت حافظه Optane خود را متوقف کرده بود و تجارت سرور خود را در ماه آوریل به شرکت تایوانی Mitac فروخت.

مارک والتون، مدیر ارتباطات EMEA محاسبات مشتری و گرافیک اینتل، گفت: «ما تصمیم گرفته‌ایم سرمایه‌گذاری مستقیم را در واحد بعدی کسب‌وکار محاسباتی (NUC) متوقف کنیم و استراتژی خود را به گونه‌ای تغییر دهیم که شرکای اکوسیستم خود را قادر به ادامه نوآوری و رشد NUC کنند. بیانیه ای برای The Verge