خدمات Azure OpenAI و ChatGPT اکنون برای مشتریان سازمانی در دسترس هستند

مشارکت مایکروسافت و OpenAI در واقع می تواند به یکی از مهم ترین عناصر برای ساختن آینده Azure، پلتفرم ویندوز و کسب و کار مایکروسافت در کل تبدیل شود. شایعات اخیر در مورد علاقه ردموند به سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری اضافی در تحقیقات OpenAI و شانس ادغام ChatGPT در Bing به عنوان یک مزیت رقابتی در برابر گوگل، حدس می زدند.



منبع

کاربران سرویس Azure OpenAI در واقع به همان «مدل‌های هوش مصنوعی با کارایی بالا در مقیاس تولید با پیشرو در صنعت» دسترسی خواهند داشت که مایکروسافت برای تامین انرژی محصولات خود از آن‌ها استفاده می‌کند. چنین محصولاتی شامل GitHub Copilot، یک هوش مصنوعی مبتنی بر Codex است که می تواند به برنامه نویس کمک کند تا کد بهتری بنویسد، Power BI، که از زبان طبیعی مبتنی بر GPT-3 برای تولید خودکار فرمول ها و عبارات و Microsoft Designer برای کمک به سازندگان برای طراحی محتوای جدید با زبان طبیعی استفاده می کند. از یک بوم خالی شروع می کند.

به طور خلاصه: مایکروسافت دسترسی به مدل‌های مبتنی بر یادگیری ماشینی را برای مشتریان Azure باز می‌کند و به کسب‌وکارها و شرکت‌ها این فرصت را می‌دهد تا از پیشرفته‌ترین (و درباره آن‌ها) خدمات هوش مصنوعی ایجاد شده توسط آزمایشگاه‌های تحقیقاتی OpenAI استفاده کنند.

طبق گفته ردموند، Azure یک «زیرساخت هدفمند و بهینه شده با هوش مصنوعی» ارائه می‌کند که می‌تواند استقرار و پذیرش هوش مصنوعی توسط مشتریان ابری را تسریع بخشد.

مایکروسافت گفت در حالی که Azure از قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد برای ایجاد محصولات جدید سازمانی بهره می‌برد، OpenAI نیز از پلتفرم ابری به عنوان «قدرت محاسباتی اصلی» در پشت خانواده مدل‌های ML خود برای پیشرفت تحقیقات و تولید توسعه‌دهندگان استفاده می‌کند.

بخونید:  Arm is raising nearly $5 billion in this year's biggest IPO

مایکروسافت اعلام کرد که سرویس Azure OpenAI اکنون به طور کلی در دسترس است، بنابراین بیشتر مشتریان تجاری و سازمانی می‌توانند از مدل‌های هوش مصنوعی توسعه‌یافته توسط OpenAI استفاده کنند – یا بهتر است بگوییم «برای دسترسی» درخواست دهند. چنین مدل هایی عبارتند از DALL·E 2، Codex و GPT-3.5 که در مورد آن بسیار صحبت شده است. مشتریان همچنین به چت ربات ChatGPT دسترسی خواهند داشت، که یک نسخه تنظیم شده از الگوریتم GPT-3.5 ML است – اگرچه آنها باید کمی بیشتر برای آن صبر کنند.

مایکروسافت به تبدیل مشارکت خود با OpenAI به خدمات تجاری “زنده” با ویژگی های جدید و بهبود یافته برای پلت فرم ابری Azure ادامه می دهد. شرکت ردموند گفت که مدل‌های زبان بزرگ و هوش مصنوعی مولد به سرعت به یک پلتفرم ضروری برای نوآوری، حل مشکلات و تصور “آنچه ممکن است” تبدیل می‌شوند، و Azure به وضوح در تلاش است تا به یکی از مهم‌ترین بازیگران در این بازار جدید و آینده‌دار تبدیل شود. خدمات و محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی.

مدل‌های OpenAI که در پلتفرم Azure میزبانی می‌شوند، توسط ربات‌های مایکروسافت نظارت خواهند شد، بنابراین درخواست‌های متنی و تکمیل‌ها «بر اساس خط‌مشی محتوای ما با سیستم‌های خودکار ارزیابی می‌شوند». نیازی به گفتن نیست که «محتوای با شدت بالا» فیلتر خواهد شد.