خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت با تحقیقات گسترده توسط تنظیم کننده های ضد انحصار مواجه است

از زمان اعلام قرارداد در ماه ژانویه، نمایندگان مایکروسافت و اکتیویژن در حال مذاکره با رگولاتوری در بروکسل در مرحله قبل از اطلاع رسانی بوده اند. رگولاتورها در کشورهای دیگر از جمله ایالات متحده، برزیل و نیوزلند نیز در حال بررسی این خرید هستند.

طبق گزارش فایننشال تایمز، به نقل از دو فرد مطلع از وضعیت، مایکروسافت تصمیم گرفت هیچ راه حلی را به CMA ارائه نکند زیرا هیچ تعهد آشکاری وجود نداشت که تنظیم کننده بریتانیا احتمالاً آن را بپذیرد. تنها در شرایط نادر، CMA راه‌حل‌های رفتاری مانند قول‌هایی مبنی بر حفظ دسترسی به محصول یا خدمات در پایان مرحله 1 را می‌پذیرد.

اوایل این ماه، سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) نوشت که قرارداد مایکروسافت/اکتیویژن می‌تواند به نگرانی‌های رقابتی در صنعت بازی‌های ویدیویی منجر شود. رگولاتور گفت که اگر مایکروسافت پیشنهادی برای کاهش این نگرانی ها ارائه نکند، CMA مرحله 2 توسعه یافته ای از تحقیقات خود را باز خواهد کرد که در آن خرید با نظارت بیشتری روبرو خواهد شد.

انتظار می رود مرحله دوم تحقیقات CMA در این هفته آغاز شود. مایکروسافت می‌تواند تعهد رسمی برای تضمین دسترسی رقبای خود به بازی‌ها در این مرحله تحقیقاتی عمیق‌تر بدهد.

یکی از مهم ترین مسائل پیش روی این معامله، آینده فرنچایز Call of Duty است. فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، گفت که مایکروسافت متعهد است که CoD را برای چندین سال دیگر فراتر از قرارداد فعلی سونی با اکتیویژن، که شامل سه نسخه بعدی این سری، از جمله Call of Duty: Modern Warfare II در اکتبر می‌شود، روی پلی‌استیشن نگه دارد. جیم رایان، مدیر عامل پلی استیشن، این پیشنهاد را “ناکافی” خواند.

بخونید:  منابع می گویند که Arm به طور داخلی در حال توسعه یک نمونه اولیه نیمه هادی است

حجم عظیمی از بررسی دقیق قرارداد مایکروسافت/اکتیویژن در مورد تأثیری که می تواند بر صنعت داشته باشد، تلاش انویدیا برای تصاحب Arm را به ذهن متبادر می کند. تیم گرین در طول خرید 40 میلیارد دلاری آنقدر چالش‌های نظارتی را تحمل کرد که تصمیم گرفت در فوریه کناره‌گیری کند.



منبع

به طور خلاصه: انتظار می‌رود خرید 68.7 میلیارد دلاری مایکروسافت از Activision Blizzard با نظارت بیشتر قانون‌گذاران در بریتانیا و بروکسل مواجه شود، زیرا این شرکت نتوانست نگرانی‌هایی را مبنی بر ضد رقابتی بودن این معامله برطرف کند و از دسترسی کنسول‌های رقیب و سرویس‌های بازی ابری/اشتراک به بازی‌های Activision Blizzard جلوگیری کند. .