دادگاه برزیل برای سومین بار اپل را به فروش آیفون با شارژر محکوم کرد

آژانس حفاظت از مصرف کننده سائوپائولو Procon-SP اولین کسی بود که در اواخر سال 2020 تحقیقاتی را در مورد اقدامات اپل آغاز کرد. در مارس 2021 اعلام کرد که تحقیقاتش پس از توقف پاسخ اپل به درخواست های خود برای اطلاعات متوقف شده است. این شرکت را 10.5 میلیون دلار (در آن زمان 1.9 میلیون دلار) جریمه کرد و به آن گفت که برای اولین بار شارژرها را در جعبه قرار دهد.

اعتبار: استیو جانسون

دادگاه ایالتی سائوپائولو روز پنجشنبه حکمی 100 میلیون دلاری (19 میلیون دلاری) علیه اپل صادر کرد. این دادگاه برای سومین بار در برزیل حکم داد که اپل با فروش آیفون‌های بدون شارژر، قوانین مصرف‌کننده را نقض کرده است و به شرکت کوپرتینویی دستور داد تا سیاست نامطلوب خود را تغییر دهد. اپل اعلام کرد که قصد دارد به این حکم اعتراض کند.

ماست هد: ویل پورادا



منبع دبیرخانه ملی مصرف کنندگان برزیل (Senacon) علیه ادعاهای اپل در مورد نگرانی های زیست محیطی استدلال کرده است. این می گوید که اپل می تواند از اقدامات موثرتری برای محافظت از محیط زیست استفاده کند، مانند جایگزینی پورت لایتنینگ با USB-C. برزیل پیشنهادی را برای اجباری کردن USB-C در همه تلفن‌ها از اول جولای 2024 در اوایل سال جاری اعلام کرد.

در متن: اپل زمانی که آیفون 12 را در سال 2020 معرفی کرد، روند تاسف بار حذف شارژر از جعبه را آغاز کرد. برزیل در حال حاضر برای بازگشت شارژر برای سه نسل آیفون مبارزه کرده است، اما تنها جریمه هایی را وضع کرده است که یک قطره در سطل برای گوشی های جهان است. با ارزش ترین شرکت

بخونید:  افزونه های جدید ChatGPT به ربات اجازه می دهد تا به اینترنت دسترسی داشته باشد تا آن را قابل اعتمادتر کند

برزیل در سپتامبر امسال دوباره به دنبال اپل رفت. وزارت دادگستری و امنیت این شرکت را 12.28 میلیون دلار (حدود 2.34 میلیون دلار) به دلیل حذف شارژر از جعبه به دلیل اینکه اپل در حال فروش یک محصول ناقص است جریمه کرد. این شرکت به این شرکت دستور داد که شارژرها را برای بار دوم به عقب بازگرداند. واضح است که اپل هنوز این کار را انجام نداده است.

اپل از موضع خود دفاع می کند و می گوید که برای محیط زیست دوستانه تر است. مدیران اپل در هنگام معرفی آیفون 12 روی صحنه گفتند که پیش‌بینی می‌شود تغییر به بسته‌های کوچک‌تر و سبک‌تر برای جلوگیری از ورود دو میلیون تن کربن به جو در هر سال پیش‌بینی شده است. همچنین قرار بود تعداد شارژرهای استفاده نشده ای که به زباله های الکترونیکی تبدیل می شوند کاهش یابد، اما تجزیه و تحلیل پس از این واقعیت نشان داد که تأثیر این تغییر احتمالاً حداقل بوده است.

دادگاه گفت: بدیهی است که متهم به توجیه «ابتکار سبز»، خرید الزامی آداپتورهای شارژر را که قبلاً همراه با محصول عرضه شده بود، به مصرف‌کننده تحمیل می‌کند.

مدیر اجرایی Procon-SP، فرناندو کاپز، گفت: “اپل باید درک کند که در برزیل، قوانین و موسسات محکمی برای حمایت از مصرف کننده وجود دارد. باید به این قوانین و این موسسات احترام بگذارد.”