دانشمندان پیشنهاد می کنند برای حل بحران آب و هوا، غبار ماه را به فضا پرتاب کنند

این تیم نوشت: “هنگامی که گرد و غبار آزاد می شود، تنها تاثیر آن تحت الشعاع قرار دادن زمین است. در غیر این صورت دیگر با سیاره ما تعامل نخواهد داشت.”

یکی دیگر از مزایای غبار ماه این است که پرتاب آن از سطح ماه در مقایسه با پرتاب های زمینی انرژی بسیار کمتری نیاز دارد، اگرچه هنوز هم برای استخراج و بارگیری در یک دستگاه بالستیک به حدود 22 میلیارد پوند غبار نیاز است. یک اسلحه ریلی و شلیک کرد. این باید به طور منظم برای حفظ سپر انجام شود زیرا گرد و غبار به آرامی پراکنده می شود. گاردین می نویسد، توقف ناگهانی در خنک شدن زمین می تواند باعث “شوک پایانی” شود که در آن سیاره به سرعت گرم می شود.

این مفهوم وحشی توسط گروهی از اخترفیزیکدانان در مطالعه ای که چهارشنبه در PLOS Climate منتشر شد، مطرح شد. بنجامین بروملی، سامیر خان و اسکات کنیون این نظریه را مطرح کردند که می‌توان یک سپر خورشیدی برای منحرف کردن پرتوهای خورشید از زمین ایجاد کرد.

زغال سنگ و نمک دریا به عنوان موادی در نظر گرفته می شدند که می توانستند در سپر استفاده شوند و به کاهش نور خورشید تا 2 درصد یا حدود 6 روز نور خورشید در سال کمک می کردند و در نتیجه دمای زمین را کاهش می دادند. بروملی گفت، اما گرد و غبار ماه کاندیدای ایده آلی است زیرا اندازه و ترکیب مناسبی برای پراکندگی موثر نور خورشید از سیاره ما دارد.

چنین پروژه ای یک کابوس لجستیکی و البته بسیار پرهزینه خواهد بود، و همچنین ممکن است مستلزم قرار گرفتن یک ایستگاه فضایی جدید در نقطه L1 لاگرانژ، موقعیتی بین زمین و خورشید باشد، تا بسته های گرد و غبار را به مدارهایی هدایت کند که می توانند تا جایی که ممکن است سایه ایجاد کنید.” بروملی گفت، این به عنوان “سوئیچ دیمر تنظیم شده به خوبی عمل می کند و سیاره ما را دست نخورده باقی می گذارد.”

بخونید:  محققان امنیتی آسیب‌پذیری‌های جدی را در چندین شرکت خودروسازی و خودروهای اضطراری پیدا می‌کنند

هم محققان پشت این پیشنهاد و هم سایر دانشمندان هشدار داده اند که اولویت اصلی در رسیدگی به تغییرات آب و هوایی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است.

این پیشنهاد اولین بار نیست که کسی استفاده از یک جسم فیزیکی در فضا را برای مقابله با گرمایش جهانی پیشنهاد می کند. یک سپر شیشه ای 1250 مایلی، تریلیون ها فضاپیما با سپرهای چتر مانند، انفجار غبار روی یک سیارک، مجموعه ای از حباب های سیلیکونی لایه نازک، و آینه های فضایی برخی دیگر از پیشنهادات فضایی هستند. همچنین سپر فضایی در هایلندر 2 بسیار وحشتناک وجود داشت.

بروملی گفت: “هیچ چیزی نباید ما را از کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در زمین منحرف کند.” استراتژی ما ممکن است فقط یک مهتاب باشد، اما در صورتی که برای انجام کار در خانه به زمان بیشتری نیاز داشته باشیم، باید همه احتمالات را بررسی کنیم.



منبع

WTF؟! در چیزی که شبیه داستان یک فیلم علمی تخیلی به نظر می رسد، محققان یک راه حل بالقوه برای بحران آب و هوا پیشنهاد کرده اند: ایجاد یک سپر در اطراف زمین با انفجار گرد و غبار استخراج شده از ماه به فضا با استفاده از یک تفنگ ریلی.