دانلود آردوینو IDE 2.0.0 | TechSpot

پلاتر سریال

  • ابزار Serial Plotter برای تجسم داده ها با استفاده از نمودارها و نظارت بر پیک های ولتاژ عالی است. شما می توانید چندین متغیر را به طور همزمان نظارت کنید، با گزینه هایی که فقط انواع خاصی را فعال می کند.

هنگام کلیک راست روی یک متغیر یا یک تابع، یک منوی متنی میانبرهای پیمایشی را برای پرش به خط (و فایل) جایی که آنها اعلام شده اند ارائه می دهد:

مدیر کتابخانه

  • با مدیر کتابخانه می توانید هزاران کتابخانه را مرور و نصب کنید. کتابخانه‌ها برنامه‌های افزودنی Arduino API هستند و به عنوان مثال کنترل سروو موتور، خواندن حسگرهای خاص یا استفاده از یک ماژول Wi-Fi را آسان‌تر می‌کنند.

مدیر هیئت ها

  • با مدیریت تابلوها، می‌توانید بسته‌ها یا «هسته‌ها» را برای بردهای خود مرور و نصب کنید. هنگام کامپایل و آپلود کد برای برد، همیشه یک بسته برد مورد نیاز است. چندین بسته برد آردوینو مانند avr، samd، megaavr و غیره موجود است.

مانیتور سریال

  • Serial Monitor ابزاری است که به شما امکان می دهد جریان داده را از برد خود مشاهده کنید، برای مثال از طریق دستور Serial.print(). از لحاظ تاریخی، این ابزار در یک پنجره جداگانه قرار گرفته است، اما اکنون با ویرایشگر یکپارچه شده است. این کار باعث می شود چندین نمونه به طور همزمان در رایانه شما اجرا شوند.

به روز رسانی های درون برنامه ای

اگر تا به حال IDE 2.0 جدید را امتحان نکرده اید، در اینجا فقط چند ویژگی کلیدی وجود دارد…

پلاتر سریال

کتاب طراحی از راه دور

  • ویژگی Remote Sketchbook به شما امکان می دهد اسکچ ها را از دفترچه طرح Arduino Cloud خود با رایانه محلی خود همگام سازی کنید. برای فعال کردن این ویژگی، باید به حساب کاربری آردوینو کلود خود وارد شوید.

سیستم عامل و آپلود کننده گواهی

  • می‌توانید نسخه سیستم‌افزار را برای بردهای Wi-Fi خود (با ماژول NINA) ارتقا و کاهش دهید و گواهی‌های ریشه SSL را مستقیماً در IDE آپلود کنید.

چه خبر

ما خوشحالیم که اعلام کنیم از امروز Arduino IDE 2.0 به حالت پایدار منتقل شده و برای دانلود در دسترس است. از زمان عرضه نسخه بتا در بهار 2021، بازخوردهای دریافتی از جامعه فعال آردوینو به ما این امکان را می‌دهد تا روی آنچه برای گسترده‌ترین پایگاه کاربر معنادار است تمرکز کنیم. این دارای یک ویرایشگر مدرن است و به لطف رابط کاربری پاسخگو و زمان کامپایل سریعتر، تجربه کاربری کلی بهتری را ارائه می دهد.

بخونید:  کریپتو نمرده است: بیت کوین برای اولین بار در یک سال گذشته 30000 دلار می شکند

اشاره ویژه ای به Paul Stoffregen است که بازخورد بسیار زیادی به تیم توسعه IDE ارائه کرده و به طور فعال پشتیبانی اولیه را برای پلتفرم های شخص ثالث پیشرفته مانند Teensy برای IDE 2.0 (در حال حاضر آزمایشی) توسعه می دهد.

Arduino IDE 2.0 یک ویرایشگر همه کاره با ویژگی های بسیار است. می‌توانید کتابخانه‌ها را مستقیماً نصب کنید، طرح‌های خود را با Arduino Cloud همگام‌سازی کنید، طرح‌های خود را اشکال‌زدایی کنید و موارد دیگر. در این بخش، برخی از ویژگی های اصلی، همراه با پیوند به یک مقاله با جزئیات بیشتر ذکر شده است.

حالت تاریک

IDE 2.0 دارای یک پلاتر سریال غنی تر است که ابزاری همه کاره برای ردیابی داده ها و متغیرهای مختلف است که از برد آردوینو شما دریافت می شود. Serial Plotter یک ابزار بصری واقعا مفید است که به شما کمک می کند تا نقاط داده خود را بهتر درک و مقایسه کنید. می توان از آن برای تست و کالیبره کردن سنسورها، مقایسه مقادیر و سایر سناریوهای مشابه استفاده کرد.

به راحتی از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر سوئیچ کنید و به کار خود ادامه دهید. اگر Arduino IDE 2.0 را روی همه دستگاه‌های خود نصب ندارید، فقط Arduino Web Editor را باز کنید و می‌توانید از مرورگر خود در IDE آنلاین کدنویسی کنید و به همه طرح‌ها و کتابخانه‌های خود دسترسی داشته باشید. نیازی به نگرانی در مورد گم شدن اسکچ های خود نیز نیست، با Remote Sketchbook تنها به یک کلیک نیاز دارید و آنها به طور ایمن به Arduino Cloud منتقل می شوند.

کتاب طرح

  • دفترچه طرح شما جایی است که فایل های کد شما در آن ذخیره می شوند. طرح‌های آردوینو به‌عنوان فایل‌های .ino ذخیره می‌شوند و باید در پوشه‌ای با نام دقیق ذخیره شوند. به عنوان مثال، طرحی به نام my_sketch.ino باید در پوشه ای به نام my_sketch ذخیره شود. به طور معمول، طرح های شما در پوشه ای به نام آردوینو در پوشه Documents ذخیره می شوند. برای دسترسی به دفترچه طراحی خود، روی نماد پوشه واقع در نوار کناری کلیک کنید.
بخونید:  فارغ التحصیلان آیفون از هوش مصنوعی بدون صفحه جدید Humane می خواهند تا نحوه تعامل ما با فناوری را تغییر دهد

آموزش ها و راهنماهای Arduino IDE 2.0 را می توانید در اینجا بیابید.

امکانات

اگر چشمان شما احساس فشار می کند، می توانید به سرعت تنظیمات را تغییر دهید و به حالت تاریک بروید.
ممکن است برخی از شما در طول بتا از آن استفاده کرده باشید، اما تیم طراحی ما کل تم تاریک را دوباره کار کرده است تا آن را یکدست‌تر، زیباتر و برای چشم راحت‌تر کند.

برای افرادی که روی چندین رایانه کار می‌کنند یا می‌خواهند اسکچ‌های خود را به طور ایمن در Cloud ذخیره کنند، ادغام Remote Sketchbook یک ویژگی واقعا مفید است.

نسخه اصلی جدید Arduino IDE سریعتر و حتی قدرتمندتر است. علاوه بر ویرایشگر مدرن تر و رابط پاسخگوتر، دارای تکمیل خودکار، پیمایش کد و حتی یک دیباگر زنده است. Arduino IDE 2.0 دارای یک نوار کناری جدید است که رایج ترین ابزارها را در دسترس تر می کند.

فراتر از ویژگی های اصلی (در ادامه با جزئیات بیشتر آشنا خواهیم شد) IDE 2.0 از تعدادی پیشرفت و پشتیبانی اضافی بهره می برد. مانیتور سریال و پلاتر را می توان با هم استفاده کرد و به کاربران این امکان را می دهد که دو درگاه دید در خروجی داده خود داشته باشند. قبلاً مجبور بودید بین متن و نمودار یکی را انتخاب کنید، در حالی که اکنون می توانید هر دو را داشته باشید.

در حال حاضر، تمام طرح‌هایی که در Arduino Cloud و Arduino Web Editor دارید، در IDE 2.0 قابل ویرایش هستند.

IDE جدید بر اساس چارچوب Eclipse Theia است که یک پروژه منبع باز مبتنی بر معماری مشابه VS Code (پروتکل سرور زبان، برنامه‌های افزودنی، اشکال‌زدا) است. قسمت جلویی با TypeScript نوشته شده است، در حالی که بیشتر قسمت های پشتی با Golang نوشته شده است.

بخونید:  آینده AMD چیست؟ | TechSpot



منبع

تکمیل خودکار

  • تکمیل خودکار برای ویرایشگرهای کد ضروری است و نسخه 2.0 به خوبی مجهز شده است. هنگام نوشتن کد، برای درک بیشتر عناصر API آردوینو مفید است. توجه داشته باشید که همیشه باید برد خود را برای تکمیل خودکار انتخاب کنید تا کار کند.

هرگز طرحی را از دست ندهید که آنها را در Arduino Cloud ایمن نگه دارید

آفلاین کار کنید و بعداً همگام‌سازی کنید، به سادگی طرح خود را از Cloud پایین بیاورید، آفلاین ویرایش کنید و وقتی دوباره آنلاین شدید، روی «Push» کلیک کنید و همه تغییرات شما آپلود خواهند شد، به این معنی که همه طرح‌های شما همیشه به‌روز و آماده خواهند بود. برای استفاده.

اشکال زدایی

  • ابزار دیباگر برای آزمایش و اشکال زدایی برنامه ها استفاده می شود، از این رو نام آن به این معنی است. می توان از آن برای پیمایش در اجرای یک برنامه به صورت کنترل شده استفاده کرد.

کاربران ما همیشه به دریافت اعلان‌ها در زمانی که پشتیبانی بردهای جدید یا به‌روزرسانی‌های کتابخانه‌ها در دسترس بود، عادت کرده‌اند، و IDE 2.0 نیز از این قاعده مستثنی نیست.
به عنوان یک مزیت، IDE اکنون می تواند خود را با در دسترس بودن نسخه جدید به روز کند، بنابراین دیگر نیازی به رفتن به صفحه دانلودها نیست: روی دکمه کلیک کنید و جدیدترین و بهترین ها را دریافت کنید.

در حین تایپ، ویرایشگر می‌تواند تکمیل خودکار متغیرها و توابع را با توجه به کد شما و کتابخانه‌هایی که وارد کرده‌اید پیشنهاد دهد:

تکمیل خودکار در حین ویرایش طرح

علاوه بر رابط کاربری به روز شده که در حین استفاده از Arduino IDE 2.0 تجربه شهودی تری را ارائه می دهد، سرعت نیز ضروری است. تکمیل کد و کمک کد بهینه شده توسط آردوینو در سرور زبان، به شما کمک می کند کد را سریع بنویسید و هنگام تایپ خطاها را تشخیص دهید. حجم عظیم بازخورد کاربران به ما اجازه می‌دهد ضعیف‌ترین نقاط مانند کمک و تکمیل کد، خروجی سریال، بارگذاری و زمان کامپایل را شناسایی کنیم.
اکنون همه چیز را بهتر کردیم.