درز گسترده پلی استیشن درآمد Call of Duty و بودجه بازی های شخص اول را فاش می کند

در نهایت، ما اطلاعاتی در مورد ترکیب بازار کنسول به دست می آوریم. طبق نظرسنجی‌های داخلی سونی، تقریباً 50 درصد از دارندگان پلی‌استیشن 5 در ایالات متحده نیز دارای نینتندو سوییچ هستند. با این حال، کمتر از یک پنجم دارندگان PS5 دارای Xbox Series X یا S هستند.



منبع

هزینه های توسعه برای The Last of Us Part II که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، حتی بالاتر بود و به رقم خیره کننده 220 میلیون دلار رسید. همچنین کمی بیشتر طول کشید، یعنی 70 ماه، در حالی که تعداد کارمندان با حدود 200 کارمند تمام وقت به اوج خود رسید. سونی تاکید کرد که بازاریابی بازی‌های AAA به پول زیادی نیاز دارد، حتی در مورد فرنچایزهای معتبر.

آمار جالب دیگری که توسط این افشاگری فاش شد این است که حدود یک میلیون دارنده پلی استیشن بازی های Call of Duty را به طور انحصاری بر روی کنسول های خود بازی می کنند. علاوه بر این، عنوان CoD هنوز اعلام نشده که اواخر امسال منتشر می‌شود، آخرین بازی تحت یک قرارداد بازاریابی با Activision است که در سال 2015 با CoD: Black Ops 3 آغاز شد.

در متن: همه می‌دانند که بازی‌های AAA در صورت موفقیت‌آمیز می‌توانند پول نقد زیادی داشته باشند، اما به ندرت پیش می‌آید که اطلاعات شخص اولی درباره هزینه ساخت آن‌ها دریافت کنیم. نشت امروز همچنین به ما می گوید که فرنچایز Call of Duty چقدر برای سونی درآمد ایجاد می کند.

رئیس پلی استیشن، جیم رایان، اطلاعات محرمانه ای را در اختیار FTC قرار داد تا آنها را از اجازه دادن به خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت منصرف کند. دادگاه اخیرا اسنادی را که ویرایش ضعیفی دارند به صورت آنلاین منتشر کرده است که به ما امکان می دهد اطلاعات زیادی در مورد بودجه بازی سونی، تعداد کارمندان، درآمدها و موارد دیگر جمع آوری کنیم.

بخونید:  Adobe Acrobat Reader 23.006.20320 Download
این سند همچنین بینشی در مورد ارزش فرنچایز Call of Duty برای سونی ارائه می دهد. در سال 2021، این بازی ها بیش از 800 میلیون دلار درآمد برای این شرکت تنها در ایالات متحده و حدود 1.5 میلیارد دلار در سراسر جهان ایجاد کرد. اگر مبلغی را که بازیکنان CoD برای سخت افزار، لوازم جانبی، اشتراک ها و سایر خدمات پلی استیشن خرج می کنند را اضافه کنید، این رقم به میانگین سالانه 15.9 میلیارد دلار می رسد.

بر اساس اطلاعات فاش شده، ساخت عنوان موفق Guerilla Games Horizon Forbidden West حدود 212 میلیون دلار هزینه داشته است. علاوه بر این، توسعه در مجموع پنج سال به طول انجامید و به بیش از 300 کارمند تمام وقت نیاز داشت.