در اینجا بسته های پایان خدمتی است که غول های فناوری به کارکنان اخراج شده ارائه می دهند

روز جمعه، آلفابت مادر گوگل اعلام کرد که 12000 کارمند خود را که حدود 6 درصد از نیروی کار جهانی آن است، اخراج می کند. بر اساس یک پرونده SEC، بسته های اخراج برای کارمندان ایالات متحده شامل 16 هفته حقوق و تسریع واگذاری سهام به علاوه دو هفته اضافی برای هر سال استخدام در شرکت است. کارکنان اخراج شده همچنین پاداش های سال 2022، زمان مرخصی با حقوق و شش ماه مراقبت های بهداشتی خود را دریافت خواهند کرد.

در سه هفته اول سال جاری، بیش از 100000 کارگر در صنعت فناوری شغل خود را از دست داده اند. یک گزارش جدید نشان می دهد که بسته های جدایی از یک غول فناوری به دیگری بسیار متفاوت است.

Salesforce اخیراً اعلام کرد که بیش از 7000 کارمند خود را اخراج خواهد کرد، با مدیر عامل شرکت Marc Benioff پیشنهاد کرد که کارگران راه دور جوان‌تر ممکن است مقصر کاهش بهره‌وری شرکت باشند. بسته های پایان خدمت شامل حداقل پنج ماه حقوق، شش ماه پوشش سلامت و دو ماه حمایت از کار می باشد.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا سال گذشته اعلام کرد که این شرکت بیش از 11000 شغل را در سراسر جهان کاهش می دهد که حدود 13 درصد از نیروی کار آن است. به کارکنان اخراج شده 16 هفته حقوق پایان کار به همراه دو هفته اضافی برای هر سال خدمت وعده داده شد. این شرکت گفت که بیمه درمانی آنها را نیز به مدت شش ماه پوشش می دهد و خدمات RSU، خدمات شغلی، مرخصی با حقوق باقی مانده و پشتیبانی مهاجرت را برای کارکنان دارای ویزا ارائه می دهد.

بخونید:  پس از پنج سال، Half-Life 2 VR مود ماه آینده وارد نسخه بتا عمومی می شود

ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر، در ابتدا پس از تصدی مسئولیت در سال گذشته قصد داشت تا 50 درصد از تعداد کارمندان خود را کاهش دهد، اگرچه بسیاری از افراد به جای متعهد شدن به فرهنگ کاری جدید “سخت‌کوه”، تصمیم گرفتند کار را ترک کنند. بعداً ماسک ادعا کرد که به هرکسی که رفت سه ماه حقوق پایان کار پیشنهاد شد.





منبع

تصویر بزرگ: بسیاری از شرکت‌های فناوری در طول همه‌گیری شاهد سودهای بی‌سابقه‌ای بودند که باعث شد سرمایه‌گذاری‌ها را افزایش دهند و به سرعت نیروی کار خود را گسترش دهند. با این حال، با افزایش ترس از رکود جهانی، اخیراً تعداد بیشتری از کارکنان اخراج گسترده ای را اعلام کرده اند که بر هزاران کارمند تأثیر می گذارد.

در ابتدای سال، آمازون تایید کرد که قصد دارد 18000 کارمند بی سابقه را کنار بگذارد که حدود 1.2 درصد از کل نیروی کار آن را تشکیل می دهد. کارمندان خرده فروشی ایالات متحده در طول دوره اخطار اجباری 60 روزه بدون نیاز به ادامه کار، حقوق و مزایا کامل دریافت خواهند کرد. این شرکت همچنین چندین هفته انفصال، پرداخت جدایی، مزایای سلامتی انتقالی و همچنین کاریابی را ارائه خواهد کرد.