دولت بایدن خطاب به شرکت‌های خودروسازی: قانون حق تعمیر را نادیده بگیرید، این یک خطر ایمنی است

“با توجه به خطرات ایمنی جدی ناشی از قانون دسترسی به داده ها، اقدام برای باز کردن دسترسی از راه دور به واحدهای تله ماتیک خودروها مطابق با آن قانون، که مستلزم مسیرهای ارتباطی به سیستم های کنترل خودرو است، با تعهدات شما در تضاد است. [National Highway Traffic] قانون ایمنی،” کولودزیج در نامه نوشت.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها (NHTSA) در نامه ای (از طریق Vice) نوشت که نگرانی های ایمنی قابل توجهی در رابطه با قانون ماساچوست با عنوان فصل 93K، با نام مستعار قانون دسترسی به داده ها دارد.

این نامه که توسط کری کولودزیج، معاون مشاور NHTSA امضا شده است، خطاب به مشاور ارشد 22 خودروساز از جمله فورد، جنرال موتورز، هیوندای، بی‌ام‌و، کیا، تویوتا و هوندا است. بیان می کند که قانون حق تعمیر با قانون ایمنی در تضاد است.

ایراد اصلی NHTSA با قانون دسترسی به داده ها است که اجازه دسترسی به سیستم های مخابراتی خودرو را می دهد که برای ارسال دستورات به صورت بی سیم استفاده می شود. این آژانس می‌گوید این می‌تواند امکان دستکاری سیستم‌های یک وسیله نقلیه، از جمله عملکردهای حیاتی مانند فرمان، شتاب گیری، و ترمز، و همچنین تجهیزاتی مانند کیسه هوا و کنترل الکترونیکی پایداری را فراهم کند. این ادعا می‌کند که یک عامل مخرب در ایالات متحده یا خارج از کشور می‌تواند از این دسترسی برای ربودن چندین وسیله نقلیه به طور همزمان استفاده کند و احتمالاً باعث تصادف، جراحت یا مرگ شود.

Vice خاطرنشان می کند که دولت بایدن بارها گفته است که از حقوق مصرف کنندگان مانند حق تعمیر حمایت می کند، در حالی که FTC گفت که نمی تواند ثابت کند که اجازه دسترسی تعمیر به یک وسیله نقلیه باعث کاهش ایمنی آن می شود، نتیجه ای که کارشناسان امنیت سایبری با آن موافق هستند.

بخونید:  این تنظیمات پیش فرض ویندوز می تواند عملکرد بازی را تا 10٪ محدود کند



منبع

یک سیب زمینی داغ: اگر یک زمینه وجود دارد که واقعاً یک موضوع داغ است، آن جنبش حق تعمیر است، به ویژه در ماساچوست، جایی که دولت بایدن به خودروسازان گفته است که از قانون ایالتی که به تعمیرگاه‌ها و مالکان مستقل اجازه می‌دهد تا این امکان را داشته باشند، پیروی نکنند. خدمات و تعمیر وسایل نقلیه خود را.

در سال 2020، رای دهندگان ماساچوست اصلاحیه ای را (با 75 درصد) در قانون حق تعمیر تصویب کردند که در سال 2013 تصویب شد که خودروسازان را ملزم می کرد قطعات و ابزارهای تشخیصی را در اختیار مغازه های مستقل خودرو و صاحبان خودرو قرار دهند. این اصلاحیه که تعداد خودروهایی را که به ابزارهای تشخیصی بی سیم نیاز دارند، در نظر می گیرد، به مالکان خودرو و مکانیک های مستقل اجازه می دهد تا با باز کردن دستگاه های تلماتیکی، از مدل خودرو سال 2022، به داده های خودرو برای تعمیر دسترسی داشته باشند.

سازندگان خودرو به این قانون اعتراض کردند و اتحاد برای نوآوری خودرو در سال 2021 از ماساچوست شکایت کرد تا سعی کند آن را متوقف کند. NHTSA در شهادتی گفت که از شرکت های خودروسازی حمایت می کند و این اصلاحیه می تواند خطر حملات امنیت سایبری را افزایش دهد و امنیت عمومی را تهدید کند.