دولت بایدن می گوید که شرکت های چند میلیارد دلاری باید برای جلوگیری از حملات سایبری بیشتر تلاش کنند

چرا مهم است: حملات سایبری تحت حمایت دولت و جاسوسی شرکت ها هر سال به یک نگرانی بزرگ تبدیل می شود که اغلب منجر به میلیون ها دلار خسارت می شود. در حالی که دولت‌ها، کسب‌وکارها و کارشناسان امنیت سایبری برای محافظت از شهروندان و مشتریان تلاش می‌کنند، مهاجمان با داده‌های حیاتی کنار می‌روند. در حال حاضر، افراد و کسب‌وکارهای کوچک وقتی مورد حمله قرار می‌گیرند، تنها هستند، اما دولت بایدن می‌خواهد آن را تغییر دهد و شرکت‌های فناوری چند میلیارد دلاری را مسئول امنیت دیجیتال آمریکایی‌ها کند.

دولت بایدن در توضیح موضع خود گفت که “سازمان هایی که توانایی و بهترین موقعیت را برای کاهش ریسک دارند” باید برای اطمینان از ایمنی آنلاین شهروندان آمریکایی به جای انتقال بار امنیت سایبری به افراد، مشاغل کوچک و دولت های محلی بیشتر تلاش کند.

کاخ سفید روز پنجشنبه از استراتژی جدید امنیت سایبری ملی برای امن تر کردن فضای سایبری برای آمریکایی ها رونمایی کرد. این سیاست جدید مسئولیتی را بر دوش شرکت‌های فناوری و سازمان‌های بزرگ می‌گذارد تا سیستم‌های خود را ایمن‌تر کنند تا بتوانند بهتر در برابر تهدیدات امنیتی سایبری پیچیده‌تر از سراسر جهان مقاومت کنند.

سیاست های ترسیم شده توسط دولت بایدن قبل از اجرای آنها در سطح ملی مستلزم اقدام قانونی توسط کنگره است، اما با توجه به فضای سیاسی کنونی در کشور، به احتمال زیاد این امر به این زودی ها غیرممکن خواهد بود.



منبع دولت آمریکا با متهم کردن کشورهای فوق به جنگ سایبری با بی‌توجهی کامل به حقوق بشر و قوانین بین‌المللی، گفت که این کشورها خطری آشکار و فعلی برای امنیت ملی، امنیت عمومی و رفاه اقتصادی آمریکا هستند.

بخونید:  Supermassive black holes eat gas and dust in mere months, 3D simulation suggests

شایان ذکر است که سند سیاست بیشتر یک دستورالعمل است تا یک دستور اجرایی، به این معنی که شرکت‌های فناوری و شرکت‌های بزرگ تعهدی ندارند که پول بیشتری برای برنامه‌های امنیت سایبری خود سرمایه‌گذاری کنند.

سند سیاست جدید همچنین حملات باج افزار را تهدیدی برای امنیت ملی نامیده و گفته است که دولت در حال تلاش برای ایجاد یک “رویکرد جامع فدرال” برای رسیدگی به این مشکل با همکاری متحدان بین المللی آمریکا است. در تلاشی برای ایمن‌تر کردن آمریکا در برابر تهدیدات امنیت سایبری، دولت گفت که «از همه ابزارهای قدرت ملی برای برهم زدن دشمنان استفاده خواهد کرد» و با بخش خصوصی برای خنثی کردن بازیگران بدخواه همکاری خواهد کرد.

سند راهبردی با بررسی بیشتر تهدیدات آمریکا و دیگر دموکراسی‌های لیبرال، انگشت اتهام را مستقیماً متوجه «چین، روسیه، ایران، کره شمالی و سایر کشورهای خودکامه با نیات تجدیدنظرطلبانه» می‌کند.

در یک ارزیابی نکبت بار از قابلیت های فعلی امنیت سایبری کشور، دولت اذعان کرد که مکانیسم های دفاع سایبری موجود قدیمی و ناکارآمد هستند. تشریح سیاست‌ها و پروتکل‌های امنیت سایبری فعلی آمریکا به عنوان “ناکافی و ناسازگار” این سند خواستار مقررات قوی تر و سیاست گذاری بهتر برای حفاظت از زیرساخت های حیاتی شد.