ربات چهارپا با پاهای مغناطیسی می تواند از دیوارها بالا برود و از سقف ها عبور کند

مقاله این تیم در مورد این موضوع، صعود چابک و همه کاره بر روی سطوح فرومغناطیسی با یک ربات چهارپا، در مجله Science Robotics منتشر شده است.

WTF؟! ربات‌های چهار پا بسیار توانمندتر شده‌اند (و بسیار ترسناک‌تر). محققان موسسه علوم و فناوری پیشرفته کره (KAIST) به همراه یکی از همکارانش در دانشگاه ایلینوی یک ربات چهارپا با پایه های مغناطیسی ساخته اند که می تواند از دیوارها و سقف های فلزی بالا برود و از آن عبور کند.

با تقلید از نحوه آزمایش یک گربه قبل از پریدن روی سطح، ربات برنامه ریزی شده است تا از پاهای جلویی خود برای آزمایش پایداری یک سطح قبل از متعهد شدن کامل به آن استفاده کند.

تیم این ربات به نام مارول را برای کمک به انسان در انجام کارهای تعمیر و نگهداری خطرناک در سازه های فلزی بزرگ مانند مخازن نفت، پل ها و برج های آب طراحی کرد. از ترکیبی از الاستومرهای مغناطیسی و آهنرباهای الکترومغناطیسی برای مغناطیسی و مغناطیسی زدایی در صورت نیاز در صورت نیاز استفاده می‌کند و به پاهای ربات اجازه می‌دهد تا به یک سطح چسبیده باشند و در حین برداشتن یک قدم آزاد شوند.

در اخبار مرتبط، نیوساینتیست اخیراً یک پرنده رباتیک را معرفی کرده است که از چنگال های چنگال مانند برای فرود آمدن بر روی صندلی استفاده می کند. طول بال آن 1.5 متر و وزن آن 700 گرم است و روزی می توان از آن برای جمع آوری نمونه در مناطق صعب العبور یا مطالعه حیات وحش در زیستگاه طبیعی آنها استفاده کرد.

بخونید:  مدیر عامل فناوری از کارگر برای فروش سگ تمجید می کند تا بتوانند به دفتر بازگردند

در طول آزمایش دنیای واقعی، مارول توانست بدون مشکل از یک مخزن ذخیره منحنی پوشیده از زنگ و گرد و غبار با سرعت 0.35 متر در ثانیه بالا برود. با استفاده از راه رفتن سرعت خود، ربات می تواند تا 0.7 متر در ثانیه ضربه بزند. حتی قادر بود به راحتی در اطراف موانع کنار تانک حرکت کند.

Found یک ویژگی TechSpot است که در آن ما چیزهای هوشمندانه، خنده دار یا جالب دیگری را از سراسر وب به اشتراک می گذاریم.



منبع

در آزمایشگاه، مارول توانست از شکاف های عرضی 10 سانتی متری عبور کند و موانع بلند پنج سانتی متری را برطرف کند و همچنین از زمین های افقی به دیوارهای عمودی تبدیل شود و از دیوارهای عمودی به سقف های معکوس برود. همچنین می تواند محموله های تا سه کیلوگرم یا حدود 6.6 پوند را حمل کند.