رده بندی انواع Cpu های اینتل

هر سال اینتل، فناوری پردازندههای خود را به روز رسانی کرده و آنها را تحت عنوان نسل نام گذاری میکند. برای مثال این لپ تاپ برای دانشجویان کاملا مناسب است و میتواند تمامی فعالیت های آنها اعم از کار با آفیس، انجام پروژه های سبک مهندسی، شرکت در کلاس های آنلاین و… اما برای تصمیم گیری نهایی ابدا عجله نکنید. اما نیاز به یک سرور با قدرت بسیار بالا نیز نمیباشد. تمامی پردازنده های Corei5، به غیر از پردازنده Corei5-661 دارای ۴ هسته میباشند. در ادامه چند مورد از بازیهایی که این سیستم پشتیبانی میکند را برایتان آوردهایم. امروزه با آمدن پردازندههای Core i7 و Core i5 و گران بودن لپ تاپهای دارای این سی پی یو ها از core i3 بسیار استقبال میشود و همچنان جز پردازندههای اقتصادی محسوب میشود که کارهای روزمره و حتی بازی با رده پایین را پشتیبانی میکند. تعداد بازیهایی که این پردازنده پشتیبانی میکند زیاد نیست.

پس اگر شما از علاقمندان به دنیای تکنولوژی و سخت افزار هستید مطالعه این مقاله می تواند برای شما بسیار مفید باشد. برای مثال، اگر یک CPU دارای دو هسته باشد، می توان در یک لحظه، به پردازش دو Thread پرداخت. اگر شما تازه قصد خرید این سری از پی پی یو را دارید، سعی کنید نسل یازدهم آن را خریداری کنید تا بتوانید از حداکثر توانایی و آخرین تکنولوژی به کار رفته در core i3 بهرمند شوید. در این مقاله صفر تا صد پردازنده Core i3 اینتل را بررسی کنیم و در مورد نسل های متفاوت آن صحبت کنیم همچنین اطلاعات تکمیلی در مورد این سری پردازنده ها را در اختیار شما قرار دهیم. در ابتدا لازم دانستیم یک مشکل همگانی را برای شما حل کنیم. لپ تاپ R465 یکی از لپ تاپ هایی است که بیشتر برای دانشجویان و دانش آموزان مناسب است و یا افرادی که کارهای ساده و روزمره انجام می دهند بیشتر به سمت انتخاب این لپ تاپ می روند. کاربران مناسب این لپ تاپ ها دانشجویان، دانش اموزان، مهندسان تازه کار هستند که بودجه مالی زیادی برای خرید لپ تاپ ندارند.

بخونید:  5 اتاق فرار ترسناک برتر کشور رزرو اسکیپ روم ترسناک تهران و کرج | allescape
ولی برای کارهای گرافیکی سبک و بازیهایی با گرافیک ساده از پردازندههای Core i5 استفاده میشود. این فناوری در بیشتر پردازندههای این دسته اضافه شده است به صورتی که حتی پردازندههای Core i3 که اولین سری از معماری جدید اینتل محسوب میشود نیز، با وجود دو هستهای بودن، توانایی اجرای 4 فعالیت دارد. 2 هستهای بوده و 4 هسته مجازی دارد. بین دو هستهای بوده و 4 هسته مجازی دارد. حافظهکش آن 3 یا 4 مگابایت است و TDP آن حدودا بین 54-15 مگابایت بوده و لیتوگرافی آن 14 نانومتر است. حال این قطعه کامپیوتری می تواند تلفن همراه باشد یا یک ماشین. این نسل از Core i3، جدیدترین نسل از این سری بوده و از نسل هفتم Core i5 و نسل چهار یا پنج Core i7 قویتر است. بالاترین میزانی از توان سرعت که در هر لحظه به واسطه توربو بوست می توان افزایش داد، به فاکتورهای مختلفی وابسته میباشد. همین طور که در نمودار زیر مشاهده میکنید نسل یازدهم پیشرفت فوق العاده ای نسبت به نسل های قبلی داشته است.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد مجله خبری mycpu بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

معمولا در این شبکه ها، با توجه به تعداد کاربران شبکه، از یک سرور با پردازنده Corei5 یا Corei7 استفاده میکنند. معمولا در این شبکه های مبتنی بر زیروکلاینت، بسته به تعداد کاربران و کاربری سیستم ها، از سرور با پردازنده Corei5 یا Corei7 استفاده میکنند. در صورت رضایتمندی شما از مطالب، در مقالات بعدی به طور کامل به معرفی هرنسل از پردازنده ها میپردازیم. مثلا cpu core i7 8250 K به ترتیب: عدد ۷ نشان دهنده سری پردازنده، عدد ۸ نشان دهنده نسل پردازنده ( یعنی نسل ۸ ) و ۳ رقم بعدی ( ۲۵۰) نشان دهنده SKU، و حرف k نشان دهنده این است که cpu مختص چه نوع دستگاهی است. تکنولوژی Intel Turbo Boost امکان افزایش توان سرعتی را در زمان نیاز، را به طور فعال به پردازشگر میدهد. تعداد هسته های فعال پردازنده. در صورتی که، تعداد Thread هایی که یک پردازنده ۴هسته ای Corei5 می تواند همزمان پردازش کند، در حالت عادی همانند Corei3 در حالت Hyper Threading خواهد بود. حال آنکه، شرکت اینتل، با ارائه تکنولوژی Hyper Threading قابلیت پردازش همزمان چندین را به یک هسته میبخشد.

بخونید:  سی پی یو سرور چیست؟