18 رویداد تماس جزئی دیگری نیز وجود داشت که معیارهای پایگاه داده را برآورده نمیکردند، از جمله خودرویی که از فضای پارکینگ خارج میشد و به Waymo ثابتی که منتظر سوار شدن بود، و پایه تابلوهای پلاستیکی قابل حمل که توسط باد منفجر میشد. برقراری تماس با وسیله نقلیه Waymo گفت که بیش از نیمی از تمام این رویدادهای تماسی نتیجه برخورد یک راننده انسانی با یکی از تاکسی های ثابت آن بوده است.
چه اتفاقی افتاده؟ شرکت Robotaxi Waymo مجموعهای از دادهها را منتشر کرده است که میتواند به متقاعد کردن بدبینها کمک کند که وسایل نقلیه کاملاً خودمختار ایمنتر از خودروهای کنترل شده توسط انسان هستند. زیرمجموعه آلفابت اعلام کرد که تاکسی های آن در ماه ژانویه به نقطه عطف رانندگی یک میلیون مایل بدون هیچ کس پشت فرمان رسیده اند و در طول این مدت هیچ مورد مجروح یا کشته ای گزارش نشده است.
دیمیتری دولگوف، مدیرعامل Waymo اخیراً در توییتی اعلام کرد که این شرکت آزمایش خودروهای خودران Jaguar I-PACE خود را در لس آنجلس آغاز کرده است. آنها در حال حاضر در فینیکس، آریزونا، و سانفرانسیسکو، کالیفرنیا در دسترس عموم هستند.
پس از یک چرخه دقیق اعتبارسنجی و ارزیابی آمادگی ایمنی، @Waymo در حال شروع آزمایش کاملاً مستقل (بدون راننده انسانی) در لس آنجلس است. از اطلاعاتی که یک بار دیگر تأیید میکند که راننده نسل پنجم مبتنی بر ML ما چقدر خوب در شهرها تعمیم مییابد، هیجان زده شدهایم! pic.twitter.com/hd0XU5zecT
– دیمیتری دولگوف (@dmitri_dolgov) 27 فوریه 2023
آن حوادث تقصیر سیستم های خودران نبودند. جدی تر از این دو تاکسی Waymo بود که از پشت توسط یک وسیله نقلیه که راننده آن به تلفن همراه آنها نگاه می کرد در حالی که به چراغ قرمز نزدیک می شد، برخورد کرد.
Waymo تنها سرویس روباتاکسی نیست که یک میلیون مایل را طی می کند. شرکت تابعه جنرال موتورز، کروز، هفته گذشته به همان نقطه عطف رسید.