روسیه می‌خواهد بازی‌های پرطرفدار با «درج‌های پنهان» را که ذهن‌های جوان را تحت تأثیر قرار می‌دهند، ممنوع کند

نشریه روسی کومرسانت (از طریق PCGamer) گزارش می دهد که دولت روسیه به دادستانی کل و وزارتخانه های آن دستور داده است تا محدودیت هایی را برای بازی های ویدیویی در داخل کشور اعمال کنند. کمیسیونی زیر نظر شورای قانونگذاران ادعاهای عجیب عناوین محبوب بی نام را مطرح کرد که بر ذهن خودآگاه و ناخودآگاه بازیکنان تأثیر می گذارد. آنها همچنین حاوی “محتوای مخرب و ممنوع” هستند، ظاهرا.

این “درج های پنهان” می تواند به چیزهای زیادی اشاره کند. اگر در جایی غیر از روسیه بود، به طور خودکار تصور می شد که این روشی است که بازیکنان را به طور ماهرانه (یا بدون ظرافت) متقاعد می کنند تا پول خود را در تراکنش های خرد مانند لوت باکس خرج کنند. که میتوانست در اینجا همینطور است، اما ممکن است مضامین غربگرایانه در بازی ها نیز درک شود.

پیشنهاد دیگر این است که همه رایانه های شخصی فروخته شده در فدراسیون روسیه از پیش نصب شده با نرم افزار کنترل والدین ارائه شوند.

حتی اگر این اقدامات ارائه شود، گیمرهای روسی احتمالاً با استفاده از تورنت‌ها و VPN‌ها راه‌هایی برای دور زدن آنها پیدا خواهند کرد. به عنوان مثال، Valve سال گذشته کاربران ساکن روسیه را از خرید بازی از طریق Steam منع کرد، اما این امر مانع از دور زدن محدودیت‌ها توسط مردم این کشور نشد.



منبع

نگرانی‌هایی در مورد تأثیر چنین قوانینی بر صنعت بازی‌های ویدیویی که قبلاً در کشور تحریم‌شده با مشکل مواجه است، وجود دارد. الکساندر مالاخوف، مدیر مرکز توسعه دیجیتال در مرکز تحقیقات استراتژیک، همچنین خاطرنشان کرد که از آنجایی که هنوز هیچ محصول میهن پرستانه روسی در دسترس نیست، که قطعا تعداد بازی های تایید شده را محدود می کند.

بخونید:  روز دامنه عمومی هنرهای 1927 را به امروز می آورد

این کمیسیون می‌خواهد فهرستی از بازی‌های تایید شده و ممنوعه، و همچنین کاتالوگی از عناوین آنلاین تایید شده ایجاد کند که مانند RuStore روسیه، یک جایگزین Google Play/App Store، کار کند. همچنین پیشنهاد می‌کند که هر عنوانی که برای انتشار در شهرستان تنظیم شده است توسط مرکز صلاحیت برای جایگزینی واردات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (TsKIKT) برای محتوای قابل اعتراض بررسی شود.

WTF؟! به نظر می رسد روسیه با تشدید کنترل خود بر صنعت بازی های ویدیویی راه چین را دنبال می کند. این کشور می‌خواهد از جوانان خود در برابر “تأثیر منفی” بازی‌ها محافظت کند و امیدوار است فهرستی ممنوعه از عناوین محبوب ایجاد کند که از “درج‌های پنهان” برای “تأثیر بر ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه” استفاده می‌کنند.