روسیه 40 درصد از واردات تراشه های چینی خود را معیوب می داند

بسیاری از کسب‌وکارها در نتیجه محدودیت‌های واردات روسیه را ترک کرده‌اند و آن‌هایی که باقی مانده‌اند باید با شرکت‌های چینی تحریم‌کننده نیمه‌رساناهای خود برخورد کنند. با توجه به اینکه برخی از این دودها احتمالاً برای سخت افزارهای نظامی پشتیبانی کننده از جنگ در اوکراین در نظر گرفته شده بودند، باید پرسید که آیا “دوستی بدون محدودیت” روسیه و چین به واردات تراشه های غیرقابل تعمیم هم می رسد.

همانطور که توسط The Register گزارش شده است، روزنامه طرفدار پوتین، کومرسانت می نویسد که درصد تراشه های معیوب وارداتی به روسیه قبل از جنگ تنها 2 درصد بود که با توجه به تعداد قطعات موجود در اقلام الکترونیکی امروزی، خیلی خوب نیست. اکنون، تقریباً هشت ماه پس از حمله این کشور به اوکراین، این میزان به 40 درصد رسیده است.

چین نه حمایت خود از حمله روسیه به اوکراین را تایید کرده و نه اقدامات پوتین را محکوم کرده است. اما تحریم‌های اعمال‌شده بر این کشور به نفع شرکت‌های چینی بوده است که با محدودیت‌های اعمال‌شده توسط ایالات متحده سر و کار دارند – ما اغلب می‌بینیم که هر دو کشور در تحریم‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند، همانطور که در مورد قوانین صادراتی که چند هفته پیش معرفی شد و انویدیا و AMD را از فروش منع کرد. پردازنده‌های گرافیکی متمرکز بر هوش مصنوعی با کارایی بالا بدون مجوز به روسیه یا چین می‌روند.

روسیه این نرخ‌های شکست را ناشی از همه‌گیری تاثیرگذار بر زنجیره تامین و تحریم‌ها می‌داند که این کشور را مجبور به واردات چیپس از بازار خاکستری چین می‌کند، منطقه‌ای که نه تنها با تهدید محصولات معیوب همراه است، بلکه غیرقابل اعتماد و کند است.

بخونید:  Google's post-cookie world could turn into DRM for the internet

TL;DR: تحریم‌ها علیه روسیه به این معنی است که این کشور اکنون به بازار خاکستری چین برای واردات نیمه‌رساناهای خود نگاه می‌کند، اما یک مشکل وجود دارد: 40 درصد از آنها معیوب هستند. این نشان دهنده افزایش 1900 درصدی در میزان شکست آنها در چند ماه گذشته است.

پس از اینکه برای اولین بار با تحریم های وارداتی مواجه شد، روسیه ادعاهای جسورانه ای داشت مبنی بر اینکه قصد دارد در توسعه تراشه های داخلی، ساخت و آموزش پرسنل سرمایه گذاری کند و قصد دارد تا سال 2030 تراشه هایی با استفاده از گره 28 نانومتری تولید کند. می اخباری مبنی بر عدم توانایی روسیه در تهیه منبع ارائه کرد. نیمه هادی های قابل اعتماد آن را مجبور به استفاده از اجزای برگرفته از ماشین ظرفشویی و یخچال در مخازن خود می کردند که به هر حال احتمالاً قابل اعتمادتر از واردات چینی هستند.



منبع