رولز رویس راکتور هسته ای کوچک را برای سفرهای فضایی و پایگاه های ماه کنایه می دهد

وزارت دفاع و ناسا سال گذشته میلیون‌ها دلار به لاکهید مارتین، وستینگهاوس، ایکس انرژی و ماشین‌های شهودی برای طراحی نیروگاه‌های هسته‌ای مبتنی بر ماه اهدا کردند. آنها با هم قصد دارند یک راکتور شکافت کلاس 40 کیلوواتی بسازند که بتواند برای یک دهه در سطح ماه دوام بیاورد. علاوه بر این، رولزرویس فکر می کند که توسعه راکتورهای هسته ای برای فضا می تواند به کربن زدایی زمین کمک کند. این فناوری می تواند در مناطق مستقر در زمین مانند دفاع و کشتیرانی کاربرد داشته باشد.

Micro-Reactor ذرات اورانیوم را در زیر چندین سطح محفظه قرار خواهد داد تا بتوانند در شرایط شدیدی که همراه با سفر فضایی است مقاومت کنند. برای سال‌ها، رولزرویس از راکتور به عنوان مرکز جاه‌طلبی‌های فضایی خود صحبت می‌کرد.

این شرکت مطالعه انرژی هسته ای برای اکتشاف فضایی را در کنار آژانس فضایی بریتانیا در سال 2021 آغاز کرد. ناسا اخیراً تأیید کرده است که اهداف مشابهی با همکاری دارپا دارد.

بخونید:  پس از اینکه هیدئو کوجیما به طور نادرست به ترور شینزو آبه مرتبط شد، کوجیما پروداکشن در حال بررسی اقدامات قانونی است.

با این حال، رولز رویس همچنین می خواهد از راکتورهای هسته ای برای تامین انرژی پایگاه های ماه استفاده کند. یکی از روش‌های ممکن شامل دستگاه‌های رادیوایزوتوپی است که از آمریکیوم برای تامین انرژی ارتباطات و تجهیزات علمی استفاده می‌کنند. آنها از فروپاشی طبیعی مواد هسته‌ای استفاده می‌کنند که گرما را طی دهه‌ها تخلیه می‌کند.

رولزرویس تصویر جدیدی از “Micro-Reactor” خود در توییتر منتشر کرد که می تواند از انرژی هسته ای برای تامین انرژی سفینه های فضایی و تاسیسات ماه استفاده کند. این پست حاوی اطلاعات بیشتری در مورد عملکرد رآکتور، عمدتاً در مورد ایمنی بود.

آینده نگر: احتمالاً بیشتر مردم وقتی به رولزرویس فکر می‌کنند، فقط خودروهای لوکس را تصور می‌کنند. با این حال، این شرکت شروع به استفاده از چندین دهه تجربه خود در مورد موتورهای هسته ای در اکتشافات فضایی کرده است. اخیراً جزئیات جدیدی از این طرح ها فاش شده است.

سازمان‌های بریتانیایی و آمریکایی همگی پیشرانه‌های با نیروی شکافت و راکتورهای قمری را پله‌هایی برای رسیدن به مریخ و کاوش می‌دانند. ناسا می خواهد سیستم خود را در سال 2027 نمونه اولیه کند، در حالی که رولز رویس می خواهد میکرو راکتور خود را تا سال 2028 تولید و در سال 2030 راه اندازی کند.





منبع