سازمان دیده بان AMD از پردازنده های Ryzen 7000 مجهز به ذن 4 خود رونمایی می کند امروز در ساعت 7 بعد از ظهر به وقت شرقی / 4 بعد از ظهر PT

پخش زنده توسط دکتر لیزا سو، مدیر عامل AMD، مارک پیپرمستر مدیر ارشد اجرایی و سایر مدیران شرکت ارائه خواهد شد. جزئیات زیادی در مورد معماری Zen 4 وجود خواهد داشت، از جمله مشخصات CPU دسکتاپ Ryzen 7000، تاریخ عرضه و قیمت.

در تاریخ 29 آگوست ساعت 7 بعد از ظهر به وقت شرقی به ما بپیوندید تا «با هم پیش برویم_ رایانه‌های شخصی»، اولین پخش زنده برای رونمایی از نسل بعدی محصولات رایانه‌های شخصی AMD.

AMD وعده داده است که Zen 4 با افزایش عملکرد چشمگیر 35 درصدی نسبت به Zen 3 و سرعت کلاک بسیار بهبود یافته عرضه خواهد شد. این پردازنده در Computex به نمایش درآمد که گمان می‌رود نمونه اولیه Ryzen 9 7950X باشد، هنگام اجرای نسخه نمایشی Ghostwire Tokyo با فرکانس 5.5 گیگاهرتز در “اکثر رشته‌ها” کار می‌کرد و شرکت بعدا تایید کرد که CPU اورکلاک نشده است. AMD همچنین گفت که فناوری 3D V-cache مورد استفاده در Ryzen 7 5800X3D بخشی از سری جدید خواهد بود.

چیزی که باید منتظرش بود: AMD سرانجام امروز، 29 آگوست، در ساعت 7 بعدازظهر ET / ساعت 4 بعد از ظهر PT، از پردازنده‌های دسکتاپ Zen 4 Ryzen 7000 خود در جریان مستقیمی که می‌توانید در اینجا تماشا کنید، رونمایی خواهد کرد (ویدیو یوتیوب بالا). تیم رد می‌گوید این رویداد بر روی نسل بعدی محصولات رایانه‌های شخصی این شرکت متمرکز خواهد بود، بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که جزئیات بیشتری در مورد پلتفرم جدید AM5 ببینیم.

بخونید:  نگرانی ها از لغو E3 پس از خروج ناشران بیشتر افزایش می یابد

اگر شایعه جدیدی را باور کنیم، سرعت کلاک 16 هسته‌ای Ryzen 9 7950X می‌تواند حتی بیشتر از آنچه قبلاً تصور می‌شد افزایش یابد، تا 5.85 گیگاهرتز یا شاید حتی بیشتر. این سرعت آن را بالاتر از پردازنده Core i9-13900K Raptor Lake آینده اینتل قرار می‌دهد، که دیده شده است تا 5.8 گیگاهرتز افزایش یافته است.

AMD بدون شک برخی از ویژگی های بردها مانند پشتیبانی بومی تا 170 وات و همچنین پشتیبانی از DDR5 و PCIe 5.0 را بررسی خواهد کرد. در مورد آن حافظه DDR5، پلتفرم AM5 خواهد بود فقط پشتیبانی از آخرین فرمت حافظه به جای ارائه بردهای DDR4، همانطور که در مورد Alder Lake اینتل وجود دارد.

همچنین بخشی از نمایش به پلتفرم AM5 اختصاص داده خواهد شد. ما احتمالا مادربردهای X670E، X670، B650E و B650 را با سوکت LGA1718 خود خواهیم دید که برخلاف اینتل، AMD می‌گوید قصد دارد تا پنج سال از آن‌ها پشتیبانی کند.

مطمئن شوید که بعداً امروز بازگردید تا ببینید AMD چه چیز دیگری در اختیار دارد.





منبع