سامسونگ صدها میلیون گوشی قدیمی را به روز می کند

در این ماه، سامسونگ شروع به ارسال به‌روزرسانی‌های جزئی برای گوشی‌های گلکسی چند ساله کرد که معمولاً دیگر پشتیبانی نمی‌شوند و احتمالاً به صدها میلیون کاربر می‌رسند. مدل های آسیب دیده شامل Galaxy S5 Neo (نسخه Vodafone)، Galaxy Alpha، سری Galaxy S6 و Galaxy A7 هستند.

سامسونگ جزئیات خاصی در مورد محتوای به‌روزرسانی‌ها یا دلیل ارسال آن‌ها ارائه نکرده است، اما به نظر می‌رسد مشکل GPS را برطرف کرده است. به روز رسانی برای A7 شامل یک وصله امنیتی است. به‌روزرسانی‌های رسمی سخت‌افزار قدیمی معمولاً مشکلات امنیتی جدی را برطرف می‌کنند که می‌تواند بر بسیاری از کاربران تأثیر بگذارد، اما سامسونگ تا این حد نگفته است. علاوه بر این، لیست رسمی گوشی‌هایی که هنوز به‌روزرسانی‌های امنیتی دریافت می‌کنند، به A7، S5 یا S6 نمی‌رسد.

WTF؟! هر کسی که هنوز بین سال‌های 2014 تا 2018 از گوشی‌های گلکسی سامسونگ استفاده می‌کند – که می‌تواند نیم میلیارد باشد – باید به‌روزرسانی‌های سیستم‌افزار را بررسی کند. به‌روزرسانی‌هایی که سامسونگ انجام می‌دهد جزئی اما غیرعادی هستند، زیرا مدل‌های آسیب‌دیده بسیار قدیمی‌تر از قدیمی‌ترین تلفن‌هایی هستند که معمولاً وصله‌های امنیتی دریافت می‌کنند.

دارندگان گلکسی S5 باید به دنبال نسخه سیستم عامل G903FXXU2BFG3 در برنامه تنظیمات باشند. گوشی های گلکسی اس 6 نسخه سیستم عامل G92xFXXU6EVG1 را دریافت می کنند، گلکسی آلفا نسخه G850FXXU2CVH9 را دریافت می کند و A7 نسخه A750FXXU5CVG1 را دریافت می کند.

برای مقایسه، اپل اخیراً یک به‌روزرسانی امنیتی مهم iOS را برای مدل‌های آیفون منتشر کرده است که به 6s راه‌اندازی شده در سال 2015 بازمی‌گردد. تولیدکنندگان باید به‌روزرسانی‌های امنیتی را تا حد امکان برای بسیاری از دستگاه‌های خود حفظ کنند، زیرا اکثر مشتریان همیشه به آخرین مدل‌ها ارتقا نمی‌دهند.

بخونید:  چقدر برای سخت افزار کامپیوتر خیلی داغ است؟

سال گذشته، سامسونگ وعده داد که گوشی های جدید گلکسی حداقل به مدت چهار سال به روز رسانی های امنیتی را دریافت خواهند کرد. قدیمی‌ترین مدل‌هایی که این شرکت به‌طور رسمی پشتیبانی می‌کند شامل تمامی مدل‌های گلکسی اس 10، نوت 10 و مدل‌های A10 از سال 2019 است.

دارندگان گوشی های اخیر گلکسی باید منتظر اندروید 13 باشند که اواخر امسال به مدل های مختلف اندرویدی عرضه خواهد شد. هنوز مشخص نیست که سیستم‌عامل جدید از کدام مدل‌های سامسونگ پشتیبانی می‌کند، اما از قبل روی جدیدترین گوشی‌های پیکسل گوگل نصب شده است. اپل همچنین نسخه بعدی iOS را برای عرضه در سال جاری آماده می‌کند که از تمامی مدل‌های آیفون به آیفون 8 2017 پشتیبانی می‌کند.



منبع