سامسونگ ویژگی گوشی هوشمندی را آزمایش می کند که داده های شما را از تعمیرگاه ها پنهان می کند

اعتبار تصویر: شری



منبع

به طور خلاصه: سامسونگ در حال آزمایش ویژگی جدیدی در کره جنوبی به نام «حالت تعمیر» است. همانطور که از نام آن پیداست، این یک تنظیم ویژه است که می‌توانید وقتی گوشی خود را برای تعمیر می‌برید، آن را روشن کنید و از داده‌های شما در برابر تکنسین‌های فضول محافظت می‌کند.

سامسونگ می‌گوید حالت تعمیر در به‌روزرسانی‌های آتی برای نسخه کره جنوبی سری S21 اضافه می‌شود و دستگاه‌های بیشتری به دنبال آن هستند. وقتی این ویژگی رسید، می‌توانید آن را در تنظیمات > مراقبت از باتری و دستگاه > حالت تعمیر پیدا کنید. با این کار گوشی مجددا راه اندازی می شود و شما را به حساب خالی می برد که نیازی به رمز عبور ندارد. برای غیرفعال کردن آن، کافی است گوشی خود را دوباره راه اندازی کنید، قفل آن را به روش معمول باز کنید و به حالت عادی باز خواهد گشت.

موارد مستند زیادی وجود داشته است که تکنسین های تعمیر از دسترسی خود به تلفن های مشتریان (یا رایانه های شخصی قبل از آن) سوء استفاده کرده و گرفتار شده اند. در سال 2016، دو کارمند در Pegatron، یکی از پیمانکاران اصلی تعمیرات اپل، تصاویر واضحی از یک دانشجوی کالج را در تلفن او پیدا کردند و آنها را در حساب فیس بوک خود منتشر کردند. او از اپل برای 5 میلیون دلار شکایت کرد و به طور خصوصی با مبلغ چند میلیون دلاری تسویه حساب کرد که در نهایت توسط Pegatron پرداخت شد. اپل پس از آن “تحقیقات جامع” را انجام داد.

با توجه به اینکه چقدر مفید به نظر می رسد، مایلیم حالت تعمیر به یک ویژگی استاندارد در دستگاه های بیشتری تبدیل شود. ممکن است این ویژگی به یک ویژگی پیش‌فرض اندروید تبدیل شود، اما قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، سامسونگ باید آزمایش را به پایان برساند و آن را برای سری جدیدتر S22 و همچنین در سطح بین‌المللی برای عموم عرضه کند. هیچ صحبتی در مورد زمان انجام آن وجود ندارد، اما امیدوارم در آینده ای نه چندان دور.

بخونید:  ابزار جدید PowerToys OCR مایکروسافت کپی متن از تصاویر را ممکن می کند

اکنون که سامسونگ به آن اشاره کرده است، عجیب به نظر می رسد که بگوییم ما تلفن های خود را با تمام داده های حساس موجود در آن به تعمیرگاه ها با رمز عبور روی کاغذ تحویل می دهیم. بسیاری از تعمیرات جزئی نیازی به باز شدن قفل گوشی ندارند، اما اگر اطلاعات مهمی روی گوشی خود داشته باشید، به خصوص اگر برای کار از آن استفاده می کنید، خطر امنیتی قابل توجهی را به همراه دارند.

حالت تعمیر سامسونگ برای جلوگیری از وقوع شرایط مشابه است. در حالت، تلفن به یک بوم خالی تبدیل می‌شود: عکس‌ها، پیام‌ها و حساب‌های شما همگی ناپدید می‌شوند و فقط برنامه‌های پیش‌فرض قابل مشاهده هستند. این به تکنسین‌ها اجازه می‌دهد تمام عملکردهای معمولی تلفن را امتحان کنند، مانند گرفتن عکس برای دیدن اینکه آیا دوربین با موفقیت تعمیر شده است یا خیر، اما آنها را در یک محیط ایزوله نگه می‌دارد. Ars Technica حدس می‌زند که این حالت با ایجاد یک حساب کاربری جدید و موقت در یک پارتیشن درایو متفاوت کار می‌کند.