سایت اشتراک فایل Zippyshare پس از 17 سال تعطیل می شود

حتی در حال حاضر، در پایان کار بحث‌برانگیز 17 ساله، Zippyshare هر ماه حدود 45 میلیون بازدیدکننده دارد، که آن را به یکی از 1000 سایت برتر امروزی از نظر بازدیدکننده تبدیل می‌کند. طبق گفته TorrentFreak، این سایت در طول عمر خود بیش از 14.5 میلیون درخواست برای حذف URL هایی که حاوی مطالب دارای حق چاپ هستند دریافت کرده است.

این پست وبلاگ همچنین به استفاده روزافزون از مسدودکننده های تبلیغاتی اشاره کرد که برای وب سایت ها در همه جا به مشکل تبدیل شده است. به گفته مالکان، انواع فناوری های مسدودکننده تبلیغات، از جمله برنامه های افزودنی مرورگر و خدمات DNS شخص ثالث، ادامه مدل درآمد مبتنی بر تبلیغات را برای شرکت غیرممکن کرده است.

آخرین دلیل ارائه شده برای خاموش شدن هزینه برق است که طی سال گذشته 2.5 برابر افزایش یافته است و اجرای سرورها را بسیار گران کرده است. علاوه بر این، مالکان می گویند که چندین دلیل کوچکتر دیگر نیز وجود دارد، که همه آنها با هم ترکیب شده اند تا دیگر امکان مدیریت سودآور سایت را غیر ممکن کنند.

سایت اشتراک فایل Zippyshare اعلام کرده است که در پایان این ماه تعطیل خواهد شد. این سایت در سال 2006 شروع به کار کرد و به سرعت در بین کاربران به عنوان یکی از خدمات قفل سایبری برجسته در جهان محبوبیت پیدا کرد. با این حال، سازمان‌های مجری قانون را به اتهام تسهیل دزدی دریایی آنلاین مورد بررسی قرار داد.

در یک پست وبلاگ رسمی که تعطیلی قریب الوقوع را اعلام کرد، صاحبان سایت گفتند که کاهش درآمد و افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری، مدل تجاری فعلی Zippyshare را ناپایدار کرده است. آنها همچنین دلایل متعددی را برای خاموش شدن برنامه‌ریزی‌شده ذکر کردند، از جمله کاهش استفاده در طول سال‌ها، عمدتاً به لطف رقابت از سوی سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری اصلی.

بخونید:  EA App 12.17.0-5274 دانلود | TechSpot

سقوط Zippyshare ضربه دیگری به کاربران قدیمی اینترنت است که هنوز آن را به عنوان یکی از بهترین سایت‌های اشتراک‌گذاری فایل آنلاین رایگان، بدون محدودیت دانلود یا تایمر آزاردهنده، بر خلاف بسیاری از سرویس‌های مشابه دیگر، به یاد می‌آورند. همچنین معمولاً سرعت دانلود سریع‌تری نسبت به سایر سرویس‌های میزبانی فایل ارائه می‌دهد که باعث می‌شود در بین کاربران در همه جا محبوبیت بالایی داشته باشد.



منبع

تصویر بزرگ: Zippyshare یکی از محبوب‌ترین وب‌سایت‌های اشتراک‌گذاری فایل در سال‌های اولیه قرن بیستم بود، قبل از اینکه سرویس‌های استریم مانند Netflix و Spotify ارتباط آن را کاهش دهند. در حالی که سایت‌های مشابهی مانند Megaupload مدت‌ها پیش گرد و غبار را گاز می‌گرفتند، Zippyshare برای نزدیک به دو دهه به‌شدت تلاش کرد. اما مانند همه چیزهای خوب، دوره 17 ساله آن نیز بالاخره به پایان می رسد.

کاربرانی که فایل‌های مهمی در Zippyshare دارند، چند روز دیگر تا پایان این ماه فرصت دارند تا قبل از آفلاین شدن سایت، آن‌ها را دانلود کنند. این بدان معناست که علاقه مندان به فیلم، علاقه مندان به موسیقی و گیمرهایی که می خواهند به عنوان خاصی دست پیدا کنند، باید این کار را در اسرع وقت انجام دهند، زیرا زمان زیادی در اختیار ندارند.