سرعت سرمایه گذاری در فناوری به یک وقفه (موقت) رسیده است

در مجموع، رکود فعلی چیز بدی نیست. برای خیلی ها چنین احساسی وجود نخواهد داشت، اما همه ما می توانیم قبول کنیم که شرایط در سال گذشته کف آلود شده بود و تقریباً پوچ شده بود. یک باران سخت برای تمیز کردن همه چیز به تاخیر افتاده بود. هر چیزی که در طول مسیر ظاهر شود، احساس متفاوتی خواهد داشت. ما فکر می کنیم بعید است که در چند سال آینده به حباب برگردیم. استارت‌آپ‌ها برای جمع‌آوری پول باید سخت‌تر کار کنند. آنها باید روی باندهای کوتاه برای سودآوری برنامه ریزی کنند و بیشتر روی محصول و تمایز تمرکز کنند. هیچ کدام چیز بدی نیستند، اما همه آنها با جایی که ما بوده ایم بسیار متفاوت است.

همه اینها برای سرمایه گذاری های فناوری بسیار مهم است، علیرغم اینکه بخش ما از توانایی نادیده گرفتن شرایط کلان برای مدت طولانی برخوردار است. یکی از اولین پست های وبلاگ ما در رقم رقم به دلار به چگونگی افزایش نرخ بهره در نهایت و ایجاد مشکل برای صنعت اشاره کرد. البته، که در سال 2013 منتشر شد، بنابراین این چیزها ممکن است زمان ببرد.

همه اینها راه درازی برای گفتن است که سرعت سرمایه گذاری در فناوری کمی متوقف شده است. به احتمال زیاد در اواخر سال کاهش خواهد یافت، اما شرایطی که ما برای مدت طولانی از آن لذت برده‌ایم، برنمی‌گردند. تابستان طولانی و تنبل به پایان رسید و چیز جدیدی در راه است.

همانطور که گفته شد، همه چیز در زمین های سرمایه گذاری فناوری خوب نیست. سرمایه گذار و مفسر بازار ترور لوی اخیراً یک موضوع در توییتر منتشر کرده است که در آن مفهوم پودر خشک رکوردی تردید ایجاد می کند. به طور خلاصه، بسیاری از این پول اخیراً در بازاری بسیار متفاوت جمع‌آوری شده است و ممکن است عملاً محقق نشود. در حالی که ارزش گذاری های بازار عمومی ضربه بزرگی خورده است، بسیاری از صندوق های بزرگ آن ارزش گذاری ها را در ارزیابی پرتفوی خود منعکس نکرده اند.

بخونید:  MSI یک دسکتاپ با نمایشگر جلویی 1080p، احتمالاً تراشه های Arrow Lake و Blackwell را به نمایش می گذارد.

اینها همه سؤالات بزرگی هستند که تأثیر زیادی بر بازارهای مالی خواهند داشت و بدیهی است که عاملی در فرآیند IPO هستند. به نظر می رسد اکثر تحلیلگران موافق هستند که ما وارد یک “پارادایم” جدید شده ایم، بدون اینکه شانسی برای بازگشت به محیط صفر درصد دهه گذشته نداشته باشیم.

بسیاری از شرکت‌های خصوصی در مراحل آخر (به ویژه در زمینه نرم‌افزار) به ارزش‌گذاری‌های بسیار بالاتر از جایی که همتایان عمومی خود در حال معامله هستند، وابسته هستند. این باعث ایجاد عدم تطابق بین VCها و LPهایی می شود که سرمایه خود را ارائه می دهند. LP ها به طور گسترده ای متنوع هستند و هر روز به این ریاضیات نگاه می کنند و ممکن است دلیل کمی برای ریختن پول بیشتر به صندوق های سرمایه گذاری نرم افزاری ببینند.

برای شرکت‌های مرحله بعدی، این احتمالاً به معنای تعدیل‌های ناخوشایند است، آنها کسانی هستند که عمده کاهش سرعت را احساس می‌کنند و بین سنگ تغییر الگوهای سرمایه‌گذاری گیر می‌کنند و جایی که هیچ‌کس دوست ندارد یک دور پایین انجام دهد. شرکت‌های کوچک‌تر و جدیدتر احتمالاً فقط باید با فرآیند جمع‌آوری سرمایه طولانی‌تر و انتظارات ارزش‌گذاری کمتری دست و پنجه نرم کنند – مگر اینکه هوش مصنوعی به نام خود داشته باشند، در این صورت ممکن است سال 2021 باشد.

ما بدیهی است که تعصبات خود را داریم، اما فکر می کنیم که Deep Tech امیدوارکننده تر به نظر می رسد. این رشته نیمه، الکترونیک و سخت افزار مدت هاست که گرسنه سرمایه است. تمام هوش مصنوعی به نیمه‌هایی برای اجرا و حسگرهایی برای جمع‌آوری داده‌ها نیاز دارد.

بخونید:  اینتل Core i9-13900KF (QS) در بنچمارک‌ها به 6.1 گیگاهرتز رسیده است

در سال جاری تاکنون 23 IPO وجود داشته است، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 60 مورد وجود داشته است. بنابراین امسال بسیار کاهش یافته است، و ما چند چیز در مورد IPO ها می دانیم. دلایل زیادی برای این کاهش وجود دارد که همه آنها را می توان تا حد زیادی در این موارد خلاصه کرد عدم قطعیت.

نرخ‌های بهره نقش مهمی در این امر ایفا می‌کنند و هیچ‌کس مشخص نیست که آیا نرخ‌ها بیشتر افزایش می‌یابند یا در سطوح فعلی باقی می‌مانند یا اینکه چقدر در آنجا باقی خواهند ماند. آیا رکود خواهد بود؟ اقتصاد چین چه خواهد کرد؟

همچنین به احتمال زیاد شاهد افزایش تخصص در بخش خواهیم بود. جهان احتمالاً در حال حاضر نیازی به شرکت CRM یا لایه مدیریت داده دیگری ندارد. اما بخش های دیگر جذاب به نظر می رسند. بدیهی است که هوش مصنوعی در حال حاضر بسیار مرسوم است، اما هیچ کس کاملاً روشن نیست که دلارهای سرمایه گذاری در این اکوسیستم (غیر از همه جا!) باید به کجا برسند. مارتین کاسادو از Andreessen Horowitz اخیراً یک قطعه بسیار هوشمندانه در این زمینه منتشر کرده است، و حتی او کاملاً مطمئن نیست که این سرمایه گذاری ها را به کجا هدایت کند.

برای روشن بودن، ما نیازی به بازگشت نرخ های بسیار پایین برای بازگشت بازار IPO نداریم، فقط این است که خیابان قبل از در نظر گرفتن تمام ریسک های سهام جدید، کمی شفافیت بیشتری در مورد خطراتی که در حال حاضر با آن مواجه است می خواهد. فهرست کردن روزی روزگاری، صنعت فناوری یک پنجره IPO بسته را با یک محیط سرمایه گذاری خطرپذیر بسته برابر می دانست. این دیگر یک قانون مطلق نیست، اما VCها در مورد موقعیت خود در اقتصاد کلان با سوالات مشابه زیادی روبرو هستند که قطعا سرعت سرمایه گذاری آنها را کاهش داده است.

بخونید:  Second Life، برنامه اصلی متاورس، در حال انتشار است

نشانه هایی از خوش بینی وجود دارد. هنوز استخر عظیمی از سرمایه در آن اطراف شناور است. بانک سیلیکون ولی به تازگی گزارش منظم خود را در مورد وضعیت تامین مالی مخاطره‌آمیز منتشر کرده است، و خاطرنشان می‌کند که مقدار VC “پودر خشک” در بالاترین حد خود قرار دارد. و احتمالاً شرایط کلان وحشتناک به نظر نمی رسد، با آنچه به نظر می رسد یک اجماع در حال ظهور است که حداقل ایالات متحده وارد رکود نمی شود. بهترین حدس ما این است که بازار عرضه اولیه سهام در اواخر سال جاری دوباره باز می شود زیرا نتایج شرکت های دولتی نشانه هایی از پایین آمدن، اگر نگوییم بهبود واقعی را نشان می دهد.

اعتبار تصویر: Michael Dziedzic





منبع

یادداشت ویراستار:
نویسنده مهمان، جاناتان گلدبرگ، بنیانگذار D2D Advisory، یک شرکت مشاوره چند منظوره است. جاناتان استراتژی‌های رشد و اتحادهایی را برای شرکت‌هایی در صنعت موبایل، شبکه، بازی و نرم‌افزار ایجاد کرده است.

این به معنای پایان صنعت فناوری نیست، احتمالاً حتی پایان حباب مسکن بی‌نهایت منطقه خلیج را نشان نمی‌دهد. این بدان معناست که سرمایه گذاران ریسک پذیر در آینده باید در استراتژی های خود تجدید نظر کنند و راه های جدیدی برای تمایز پیدا کنند. فرمول آزمایش شده و واقعی پیشنهاد شرکت های SaaS داغ بر اساس تجزیه و تحلیل برخی اعداد در یک صفحه گسترده دیگر درست نیست.