سونی حداقل یک سال صبر خواهد کرد تا بیشتر انحصاری های پلی استیشن را به رایانه شخصی منتقل کند


به طور خلاصه: تا قبل از پایان سال 2022، سونی پنج پورت رایانه شخصی از بازی های انحصاری سابق پلی استیشن را در سال تقویمی منتشر خواهد کرد. با این حال، این شرکت هرگز مشخص نکرده است که می‌خواهد بین راه‌اندازی اولیه بازی پلی‌استیشن و پورت رایانه شخصی‌اش چقدر صبر کند.

رئیس استودیوی پلی استیشن، هرمن هالست، روز سه‌شنبه گفت که سونی قصد دارد حداقل یک سال پس از عرضه در کنسول‌های پلی‌استیشن، پورت‌های رایانه شخصی بازی‌های تک‌نفره خود را منتشر کند. با این حال، بازی‌های سرویس زنده آنلاین ممکن است به طور همزمان روی پلی‌استیشن و رایانه شخصی راه‌اندازی شوند.

نظراتی که در مصاحبه ای با جولین چیز یوتیوبر ارائه شده است، نشان می دهد که سونی تا کنون چگونه پورت های رایانه شخصی را مدیریت کرده است. God of War و Spider-Man ابتدا در سال 2018 به پلی استیشن 4 آمدند و امسال برای رایانه های شخصی عرضه شدند. سونی به زودی نسخه های رایانه شخصی Uncharted 4 (2016)، Spider-Man: Miles Morales (2020) و Sackboy: A Big Adventure (2020) را منتشر خواهد کرد.

ماه گذشته، استودیوی Naughty Dog که متعلق به سونی است، گفت که The Last of Us Part 1 «بسیار زود» پس از عرضه PS5 برای رایانه شخصی عرضه خواهد شد، که احتمالاً در سال 2023 خواهد بود. دیگر تبدیل‌های PC سونی که ممکن است در سال آینده ظاهر شوند عبارتند از Horizon: Forbidden West. و Ghost of Tsushima. شایعات حاکی از آن است که بازی Returnal برنده جایزه نیز به زودی برای PC عرضه خواهد شد. با این حال، اطلاعات بسیار کمتری در مورد بازی های سرویس زنده آینده سونی وجود دارد.

بخونید:  سری Hasbro Selfie به شما امکان می دهد قهرمان اکشن شوید

استودیو پلی استیشن عمدتاً به خاطر تولید بازی‌های داستان محور، سینمایی و تک‌نفره با ارزش تولید بالا مانند مرد عنکبوتی و آنچارتد شناخته می‌شود. سونی اخیراً تلاش‌های زیادی برای بازی‌های چندنفره زنده انجام نداده است، اما قصد دارد تا 10 بازی را تا مارس 2026 منتشر کند. این بازی‌ها احتمالاً شامل Bungie’s “Project Matter”، یک بازی چند نفره آینده Last of Us، یک عنوان چند نفره Horizon Zero Dawn و سایر موارد است. پروژه های Deviation Games و Haven Studios.

هالست این هفته به Axios گفت که فروش بازی‌های رایانه‌های شخصی سونی به سرمایه‌گذاری در تولیدات بلاک‌باستر گران‌تر سونی کمک کرده است. او به رویترز تأیید کرد که این شرکت قصد دارد ردپای بازی های رایانه شخصی و موبایل خود را افزایش دهد. با این حال، اگر سونی از بازی های پرچمدار برای فروش پلی استیشن استفاده کند، تاخیر در پورت های رایانه شخصی منطقی است. در مقابل، عناوین سرویس زنده از ساخت سریع تعداد زیادی بازیکن سود می برند، که به جای یک پلتفرم روی دو پلتفرم آسان تر است.



منبع