سونی دستی «Project Q» را معرفی کرد که برای پخش بازی‌های PS5 از طریق Wi-Fi طراحی شده است

Nintendo Switch به سرعت به یکی از پرفروش‌ترین کنسول‌های تمام دوران تبدیل شده است، در حالی که Steam Deck اخیر و Asus ROG Ally با سخت‌افزار قدرتمندی عرضه می‌شوند که می‌تواند حتی آخرین عناوین رایانه‌های شخصی را اجرا کند. Project Q سونی یک رقیب مستقیم برای این دستگاه ها نیست، اما این شرکت به وضوح قصد دارد سهمی از بازار رو به رشد گوشی های دستی را به خود اختصاص دهد.

برخلاف گوشی های دستی قبلی سونی، Project Q آینده هیچ بازی اختصاصی نخواهد داشت. در واقع، به هیچ وجه نمی‌تواند به تنهایی بازی کند، زیرا صرفاً یک دستگاه استریم است. امیدواریم که Q به کاربران دارای اشتراک PlayStation Plus Premium اجازه دهد تا بازی‌های نسل قدیمی‌تر را نیز از فضای ابری پخش کنند و این امکان را به آن می‌دهد که بیشتر یک دستگاه مستقل باشد تا فقط یک لوازم جانبی PS5.

جزئیات در مورد مشخصات Q کمیاب است، اما بیانیه مطبوعاتی سونی نشان می دهد که با صفحه نمایش LCD 8 اینچی 1080p با نرخ تجدید 60 هرتز عرضه می شود. در ویدیوی تیزر کوتاه همچنین اشاره شده است که تمام دکمه‌ها و ویژگی‌های کنترلر بی‌سیم DualSense از جمله تریگرهای تطبیقی ​​و بازخورد لمسی را دارد. این منطقی است، با توجه به اینکه دقیقاً شبیه یک کنترلر DualSense دراز است که یک تبلت کوچک در وسط آن قرار دارد.

سونی اعلام نکرده است که Project Q آینده چقدر هزینه دارد یا چه زمانی عرضه خواهد شد، اما اخیراً درز کرده است که ممکن است اواخر امسال عرضه شود. اگر نمی‌توانید تا آن زمان صبر کنید، یک گیم‌پد Backbone One همراه با یک دستگاه آیفون یا اندروید بیشترین راه را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بخونید:  مطالعه نشان می دهد که یوتیوب ویدیوهای اسلحه را به گیمرهای جوان توصیه می کند



منبع

در آخرین رویداد PlayStation Showcase سونی، این شرکت سرانجام تایید کرد که در حال کار بر روی یک گوشی دستی جدید است. این برنامه که در داخل با نام «Project Q» شناخته می‌شود، به کاربران امکان می‌دهد بازی‌های غیرواقعی واقعیت مجازی را از پلی‌استیشن 5 خود با استفاده از Remote Play از طریق Wi-Fi پخش کنند.

چه اتفاقی افتاده؟ به نظر می رسد شایعات اخیر در مورد بازگشت سونی به بازی دستی درست بوده است. با این حال، بر خلاف PlayStation Portable و PlayStation Vita، دستگاه آینده “Project Q” به جای نمایش بازی ها به تنهایی به پخش بازی ها محدود خواهد شد.