سونی ممکن است مجبور شود قیمت PSVR 2 را پس از عرضه کند آن کاهش دهد

PSVR 2 به دلیل مجموعه ای از ویژگی های چشمگیر، کنترلرهای عالی و دو نمایشگر OLED با رزولوشن 2000 در 2040 مورد بررسی قرار گرفته است. اما قیمت گذاری هدست بالاتر از پلی استیشن 5 همیشه باعث می شد که برخی افراد را از کار بیاندازد.

شرکت تحقیقاتی IDC (از طریق بلومبرگ) تخمین می‌زند که سونی احتمالاً حدود 270000 دستگاه PSVR2 را که در 22 فوریه عرضه شد تا پایان ماه مارس به فروش خواهد رساند.

متا، البته، همچنان اصرار دارد که متاورس آینده محاسباتی خواهد بود، اما تا زمانی که واقعیت مجازی برای توده‌ها قابل دسترس‌تر شود، این احتمالاً رویای محقق نشده مارک زاکربرگ باقی خواهد ماند.



منبع به طور خلاصه: در حالی که گفته می شود PSVR 2 سونی یک تجربه واقعیت مجازی عالی را ارائه می دهد، به نظر می رسد درخواست 550 دلار برای این دستگاه بهترین ایده نبود، به خصوص در زمان عدم اطمینان اقتصادی که مردم کمربند خود را محکم می کنند. بر اساس یک گزارش جدید، فروش این هدست با سرعت کم شروع می شود و ممکن است کاهش قیمت برای جلوگیری از یک فاجعه کامل ضروری باشد.

فرانسیسکو جرونیمو، معاون داده و تحلیل IDC، به اقتصاد متزلزل جهانی به عنوان یکی از دلایل اصلی شروع ناامیدکننده PSVR 2 اشاره کرد. در زمانی که قیمت‌های آب و برق در حال افزایش است، نرخ‌های بهره بالاست و بسیاری از شرکت‌ها مشاغل خود را کاهش می‌دهند، پرداخت 550 دلار برای هدست واقعیت مجازی اولویت زیادی برای اکثر مردم نیست.

جرونیمو گفت: «من گمان می‌کنم برای جلوگیری از فاجعه کامل محصول جدید آنها، کاهش قیمت در PSVR2 لازم باشد.

بخونید:  NetEase Games استودیوی فرانسوی Quantic Dream، توسعه دهندگان Star Wars Eclipse و Detroit: Become Human را خریداری کرد.

سونی در ابتدا امیدوار بود تا مارس سال آینده 2 میلیون هدست PSVR 2 بفروشد، اما این رقم را به 1.5 میلیون تغییر داد. PSVR 2 احتمالاً در اولین ماه عرضه خود، با کاهش سرعت خرید، بیشترین افزایش فروش خود را داشته است. این غول بازی ژاپنی بر این باور است که آخرین نسخه هدست کنسولش به اندازه ای محبوب خواهد بود که فروش 5 میلیونی PSVR اصلی را در طول عمرش به فروش برساند که خوش بینانه به نظر می رسد.

این خبر ضربه دیگری به صنعت VR و به واسطه ارتباط آن، متاورس است. فروش هدست در سال 2022 نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد کاهش داشته است، در حالی که مایکروسافت و دیزنی تمام تیم های متاورس خود را به عنوان بخشی از برنامه های کاهش هزینه اخراج کرده اند.