سیم های پهن باند آسیب دیده در فرانکفورت پروازهای لوفت هانزا در سراسر جهان را متوقف کرد

چرا مهم است: برای دومین بار در سال 2023، یک مشکل جزئی در یک مکان، یک اثر موجی ایجاد کرد که بسیاری از پروازها را در یک منطقه وسیع زمین گیر کرد. چنین حوادثی آسیب‌پذیری‌هایی را که قبلاً در سیستم‌های فناوری اطلاعات کنترل پرواز متمرکز نادیده گرفته شده بود، برجسته می‌کند.

از آنجایی که NOTAM اطلاعات حیاتی را به خلبانان در سراسر کشور ارائه می‌کند، این امر FAA را مجبور کرد برای اولین بار از 11 سپتامبر 2001، تمام پروازهای داخلی را در سراسر کشور – بیش از 11000 نفر – متوقف کند. حادثه ژانویه با اعتراض 120 نماینده کنگره مواجه شد و جلسات استماع کنگره را آغاز کرد.



منبع در نتیجه، این شرکت صدها پرواز را در سراسر جهان متوقف کرد و هواپیماهایی که در فرانکفورت گیر کرده بودند، لوفت‌هانزا را مجبور کردند که پروازهای خود را به آنجا تغییر مسیر دهد. سهام این شرکت نیز اندکی کاهش یافت، اما نه به اندازه ای که عملکرد مثبت آن را در سال جاری تحت تاثیر جدی قرار دهد.

با این حال، انتظار می رود این شرکت صدها پرواز دیگر را از روز جمعه به دلیل اعتصابات برنامه ریزی شده لغو کند. کارکنان لوفت هانزا در فرانکفورت و مونیخ روز جمعه برای تسریع در مذاکرات بر سر پرداخت و سایر شرایط، دست از کار کشیدند. این لغو احتمالاً مسائل را برای چهره های دفاعی و سیاست خارجی حاضر در کنفرانس امنیتی مونیخ 2023 پیچیده خواهد کرد.

یک حادثه در فرانکفورت، دویچه لوفت‌هانزا AG را مجبور کرد صدها پرواز را در سراسر جهان در این هفته متوقف کند. این شرکت گفت همه چیز در حال بازگشت به حالت عادی است، اما این هشدار دهنده است که آسیب در یک مکان می تواند سفرهای هوایی را در سراسر جهان متوقف کند.

بخونید:  Select 2024 GM EVs can power your home during a blackout using bidirectional charging

Deutsche Telekom AG گفت که پشت کار حفاری نبوده اما دو کابل را تعمیر کرده است. هنوز نمی‌توان تایید کرد که تعمیر دو مورد دیگر چقدر طول می‌کشد، اما می‌گوید به دلیل عمق و میزان آسیب، کار سخت خواهد بود. گروه متعجب به نظر می رسید که کار حفاری می تواند به کابل های مدفون در پنج متر (حدود 16 فوت) زیر زمین برسد. لوفت‌هانزا گفت عملیات‌های آسیب‌دیده مانند چک‌این پرواز باید در این هفته بازیابی شوند.

مشکلات فناوری اطلاعات لوفت هانزا تا حدی منعکس کننده اتفاقی است که یک ماه پیش در ایالات متحده رخ داد. کارگران قراردادی در حال انجام تعمیر و نگهداری معمول در اطلاعیه سازمان هوانوردی فدرال (FAA) به سیستم های ماموریت هوایی (NOTAM) به طور تصادفی فایل های مهم را حذف کردند و کل سیستم را آفلاین کردند.

این مشکل زمانی به وجود آمد که حفاری در شمال فرانکفورت به چهار کابل پهنای باند نزدیک مرکز عملیات پرواز جهانی لوفت هانزا در حومه فرودگاه فرانکفورت آسیب رساند. مشکلات اتصال در آنجا باعث ایجاد یک اثر آبشاری شد که به سیستم‌های فناوری اطلاعات کنترل زمینی لوفت‌هانزا در سطح جهانی رسید.