سیگیت مدعی است Exos 2X18 مجهز به Mach.2 سریعترین هارد دیسک جهان است

درایوهای Exos 2X18 که برای 2,500,000 MTBF (میانگین زمان بین خرابی ها) رتبه بندی شده اند، برای کار در محیط های شلوغ و 24/7 سازمانی با ضمانت محدود 5 ساله طراحی شده اند. طبق مشخصات رسمی سیگیت، درایوهای SATA می توانند حداکثر سرعت انتقال 545 مگابایت در ثانیه را حفظ کنند. درایوهای SAS می توانند تا 554 مگابایت در ثانیه در عملیات خواندن/نوشتن متوالی IO حرکت کنند. میانگین مصرف انرژی کمی بالاتر از هارد دیسک های سنتی است و از 7.8/8 وات (SATA/SAS) در حالت بیکار به 13.1/13.5 وات تحت بار سنگین می رسد.



منبع آینده نگر: هارد دیسک های جدید Exos 2X18 بر روی مشخصات قابل توجه واحدهای Exos 2X14 بهبود یافته اند. با استفاده از راه حل چند محرک Mach.2، 2X18 فناوری ذخیره سازی مغناطیسی فروتن را به سرعت داده های متوالی که فقط در درایوهای SATA SSD دیده می شود، نزدیک می کند.

خط جدید Exos 2X18 از هارد دیسک‌های Mach.2 سیگیت، مشخصات فوق‌العاده Exos 2X14 را بهبود می‌بخشد و شش مدل HDD جدید از 16 تا 18 ترابایت حافظه CMR و سرعت 7200 RPM را به بازار تشنه‌ی شرکت‌ها عرضه می‌کند. درایوهای جدید در مدل‌های استاندارد و خود رمزنگاری (SED) با استفاده از یک رابط سنتی Serial ATA یا یک رابط SCSI پیوست‌شده سریال (SAS) سازمانی‌تر در دسترس هستند.

سیگیت Mach.2 را به عنوان اولین فناوری HDD چند محرک توصیف می کند، راه حلی برای افزایش کارایی با “فعال کردن موازی سازی جریان داده ها در داخل و خارج از یک هارد دیسک”. فناوری Mach.2 برای اولین بار در خانواده محصولات Exos 2X14 دیده شد و از دو محرک با هدهای خواندن/نوشتن مستقل استفاده می‌کند که می‌توانند داده‌ها را به طور همزمان منتقل کنند. محرک های دوگانه به گونه ای عمل می کنند که گویی دو درایو مجزا با ظرفیت 8 ترابایت یا 9 ترابایت وجود دارد، در حالی که سیستم میزبان فقط کل واحد 16 ترابایتی یا 18 ترابایتی را می بیند.

بخونید:  ChatGPT توسط ارتش پنهانی از پیمانکاران با درآمد 15 دلار در ساعت نیرو می گیرد

بر اساس همان طراحی درایو هلیوم مهر و موم شده، هر شش درایو شامل 256 مگابایت حافظه کش چندبخشی هستند. آنها همچنین دارای ویژگی‌های معمول شرکتی Seagate مانند PowerChoice (برای مدیریت مصرف برق بی‌حرکت)، PowerBalance (برای مدیریت مصرف برق فعال) و پشتیبانی از Hot-Plug هستند.

چه کسی گفته است که هارد دیسک های مغناطیسی سنتی مرده اند؟ مطمئناً نه سیگیت، یکی از معدود شرکت‌هایی که هنوز در تلاش برای نوآوری فناوری است که در دوران قبل از SSD و تراشه‌های حافظه فلش NAND بر دنیای ذخیره‌سازی حکومت می‌کرد. شرکت مستقر در فرمونت کالیفرنیا در حال گسترش عرضه HDD خود برای بازار سازمانی است و شش دستگاه جدید Mach.2 را معرفی می کند. HDD ها سریع ترین هارد دیسک های موجود در حال حاضر هستند.